نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
88
-
الف
+

بیوگرافی «رشاد ابوسخیله» بازیگر سریال «مشت آزادگان»

در این گزارش با «رشاد ابوسخیله» بازیگر نقش «امیر» در سریال «مشت آزادگان» آشنا می شوید.

به گزارش شبکه آی فیلم 2، شهید «رشاد ابو سخیله» هنرمند جوان فلسطینی، بازیگر نقش «امیر» در سریال در حال نشر «مشت آزادگان» در سال 2001 میلادی مصادف با 1380 خورشیدی در اردوگاه جبلیه غزه بود.

وی فارغ التحصیل رشته روزنامه نگاری و رسانه از دانشگاه «الاقصی» در غزه بود.

رشاد ابو سخیله

شهید «رشاد ابو سخیله» با نقش آفرینی در سریال «قبضة الاحرار» و یا «مشت آزادگان» توانست به شهرت بالایی برسد.

شهید ابو سخیله علاوه بر بازیگری، شعر هم می سرود و در سال 2020 مجموعه شعری با عنوان «نامه‌های خاک» منتشر کرد که بر اساس آن، به عنوان جوان‌ترین شاعر فلسطینی معرفی شد. این مجموعه شامل 27 شعر است و به موضوعات مختلفی از جمله میهن، مسائل اجتماعی، عاطفی، معنوی و مذهبی می پرداخت.

رشاد ابوسخیله

این بازیگر فلسطینی سال گذشته بر اثر بمباران نیروهای اشغالگر اسرائیلی در دروازه پناهگاه مدرسه الفاخوره  اردوگاه جبلیه به شهادت رسید.

هم چنان گفتنی است که «علاء قدوحه» دیگر بازیگر سریال «مشت آزادگان» نیز بر اثر حملات بی رحمانه اشغالگران بر نوار غزه جام شهادت را نوشیده است.

سریال «قبضة الاحرار» یا «مشت آزادگان» موفق به کسب جوایزی در فلسطین و الجزایر شده که می‌توان به کسب جایزه بهترین سریال درام از جشنواره رسانه‌ ای قدس و جایزه انجمن «برکه الجزایر» اشاره کرد.

قابل یادآوری است که سریال «مشت آزادگان» با نقش آفرینی زنده یاد «رشاد ابوسخیله» هر شب ساعت 19:00 به وقت تهران، 20:00 به وقت کابل و 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از کانال تلویزیونی آی فیلم 2 نشر می شود.

س غ/ح ح

نظر شما
ارسال نظر