نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
260
-
الف
+

بازیگر سریال «مختارنامه» به کما رفت

«صدرالدین حجازی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران به کما رفت.

به گزارش آی فیلم 2، «صدرالدین حجازی» بازیگر سینما و تلویزیون در بخش مراقبت های ویژه شفاخانه (بیمارستان) امام خمینی بستری شده است.

بر اساس اخبار منتشر شده این بازیگر مطرح ایرانی که از مدتی پیش درگیر بیماری سرطان شده بود در شفاخانه بستری شده است و وضعیت صحی مناسبی ندارد.

«صدرالدین حجازی» زاده 9 جدی(دی) 1327 هجری خورشیدی در اصفهان، بازیگر تیاتر، سینما، تلویزیون اهل ایران است.

 وی دارای مدرک لیسانس هنرهای دراماتیک از دانشگاه هنر می باشد و در سال 1356 به عنوان بازیگر نقش اول مرد شناخته شد و موفق به دریافت «اسب طلا» شد.

حجازی در سال 1362 در سریال «هنگامه شیرین وصال» به کارگردانی «مهوش جزایری» وارد قاب تلویزیون شد و سال 64 با فلم «زنجیرهای ابریشمی» وارد عرصه سینما گردید.

وی تاکنون در سریال های «کوچک جنگلی»، «روزی روزگاری»، «تفنگ سرپر»، «زیر زمین»، «اغما»، «چاردیواری»، «خانه بی پرنده»، «ملکوت»، «هوش سیاه»، «نابرده رنج»، «مرد دو هزار چهره»، «هفت سنگ»، «کیمیا»، «پادری»، «حکم رشد»، «بانوی سردار»، «وضعیت زرد2» و «آتش و باد» به نقش آفرینی پرداخته است.

شاید یکی از مهم ترین فعالیت های هنری «صدرالدین حجازی» حضورش در سریال «مختارنامه» بوده است. صدرالدین حجازی سال 1390 خورشیدی با ایفای نقش در سریال تاریخی مختارنامه، یکی از ماندگارترین کرکترهای دوران بازیگری اش را به ثبت رسانید.

«خولی بن یزید اصبحی» از منفورترین شخصیت های تاریخ اسلام است که مامور آوردن سر بریده امام حسین(ع) از کربلا به کوفه نزد «ابن زیاد» بود. او سرانجام در سال 66 هجری قمری در کوفه در قیام مختار کشته شد.

این بازیگر 76 ساله تاکنون در فلم‌هایی چون «ناخدا خورشید»، «روز شیطان»، «مزاحم»، «سنتوری»، «تردید» و «خرس» نیز بازی کرده است.

در پیوند با این خبر بخوانید:

برجسته ترین نقشی که «صدرالدین حجازی» ایفا کرد

صدرالدین حجازی: بازی کردن کرکترهای منفور کربلا دشوار است

م ا 

نظر شما
ارسال نظر