نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
219
-
الف
+

«خداداد عزیزی»: امیدوارم تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از جام جهانی فراموش نشود

تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور «خداداد عزیزی» برای حضور در جام جهانی بدرقه شد.

به گزارش آی فیلم2، مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال 2024 ازبکستان با حضور رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان، «خداداد عزیزی»، معاون سیاسی سفیر ایران در کابل، شمار زیادی از تاجران و فرهنگیان مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد.

سخنرانان این مراسم بر اهمیت حمایت از تیم ملی فوتسال افغانستان در این مقطع مهم تاریخی تاکید کردند و از بخش خصوصی افغانستان و تاجران حاضر در جمع خواستند که با حمایت از تیم ملی فوتسال افغانستان ادامه دهنده این مسیر تاریخی باشند.

«خداداد عزیزی» بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و دارنده عنوان غزال تیزپای آسیا در بخشی از سخنرانی خود در این مراسم عنوان کرده است: مسیری که تیم ملی فوتسال افغانستان به خوبی آغاز کرده باید ادامه پیدا کند.

او در ادامه گفت: صعود تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال بی‌شباهت به بازی تیم ملی فوتبال ایران در سال 98 نبود. یعنی تیمی که هیچ توقعی از آن نمی‌رفت، به جام جهانی صعود کرد.

«عزیزی» گفت: من فکر می‌کنم که اگر شما قدر این بچه‌ها را بدانید، آینده بسیار خوبی در انتظار فوتسال افغانستان خواهد بود. امیدوارم تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از جام جهانی فراموش نشود. این تیم کار بزرگی برای افغانستان انجام داد.

همچنین «مجید مرتضایی» سرمربی مشهدی تیم ملی فوتسال افغانستان در بخشی از این مراسم گفت: ما دو ماه است که هفته‌ای 12 جلسه تمرین می‌کنیم. شاید در دنیا هیچ تیمی زودتر از ما تمرینات خود را شروع نکرده باشد. ان‌شاءالله بتوانیم در جام جهانی نماینده خیلی خوبی برای ملت خوب افغانستان باشیم.

«مرتضایی» با اشاره به اینکه قرابت و نزدیکی بین دو کشور ایران و افغانستان به تیم ملی فوتسال افغانستان کمک زیادی کرد، افزود: ما اردو‌های خیلی خوبی در ایران برگزار کردیم. بازی‌های ما با تیم‌های ایرانی به ما خیلی کمک کرد. سخت‌کوشی مهم‌ترین ویژگی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان است. بازیکنان تیم ملی شغل‌های دیگری داشتند و نان‌آور خانواده‌هایشان بودند و امروز خوشحالی مردم افغانستان مهم‌ترین انگیزه بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان است.

قابل ذکر است در قرعه‌کشی دهمین دوره جام جهانی فوتسال 2024 که در شهر «سمرقند» ازبکستان برگزار شد، تیم ملی فوتسال افغانستان در گروه سوم این مسابقات با تیم‌های ملی فوتسال ارجنتاین، اوکراین و آنگولا در یک گروه قرار گرفت. 

رقابت‌های جام جهانی فوتسال 2024 با اشتراک 24 تیم از روز شنبه 24 سنبله تا یک‌شنبه 15 میزان 1403 به میزبانی اوزبکستان برگزار خواهد شد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر