نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
244
-
الف
+

برجسته ترین نقشی که «صدرالدین حجازی» ایفا کرد

«صدرالدین حجازی» بازیگر مطرح ایرانی در یک مصاحبه در پیوند با علاقه اش به کرکتر «خولی» در سریال «مختارنامه» سخن گفت.

به گزارش آی‌فیلم2، «صدرالدین حجازی» بازیگر شناخته شده ایرانی در یک مصاحبه از نقش «خولی» در سریال «مختارنامه» سخن گفت. 

این هنرمند ایرانی اظهار می کند: از بین سیصد و چند نقشی که بازی کردم، «خولی» سریال «مختارنامه» را بیش از همه دوست دارم و از بازی در این سریال بسیار راضی بودم.

حجازی با اشاره به جایگاه والای امام حسین (ع)و واقعه کربلا عنوان کرده است: از دوره بربریت تا زمان حال، تنها انسان هایی شایسته تقدیر هستندکه می توان در مقابل آن ها سر تعظیم فرود آورد آن کسانی هستند که همانند امام حسین (ع) در مقابل ظلم سینه ستبر می کنند و تمام موجودیتشان را در راستای آزادی و حرف حق به میان می گذراند. من همه وجودم را به این مرد بزرگ که مرد تکرار ناپذیر تاریخ است، تقدیم می کنم.

«صدرالدین حجازی» زاده 9 جدی(دی) 1327 هجری خورشیدی در اصفهان، بازیگر تیاتر، سینما، تلویزیون اهل ایران است.

 وی دارای مدرک لیسانس هنرهای دراماتیک از دانشگاه هنر می باشد و در سال 1356 به عنوان بازیگر نقش اول مرد شناخته شد و موفق به دریافت «اسب طلا» شد.

حجازی در سال 1362 در سریال «هنگامه شیرین وصال» به کارگردانی «مهوش جزایری» وارد قاب تلویزیون شد و سال 64 با فلم «زنجیرهای ابریشمی» وارد عرصه سینما گردید.

وی تا کنون در سریال های «کوچک جنگلی»، «روزی روزگاری»، «تفنگ سرپر»، «زیر زمین»، «اغما»، «چاردیواری»، «خانه بی پرنده»، «ملکوت»، «هوش سیاه»، «نابرده رنج»، «هفت سنگ»، «کیمیا»، «پادری»، «حکم رشد»، «وضعیت زرد2» و «آتش و باد» به نقش آفرینی پرداخته است.

شاید یکی از مهم ترین فعالیت های هنری نصدرالدین حجازی» حضورش در سریال «مختارنامه» بوده است. صدرالدین حجازی سال 1390 خورشیدی با ایفای نقش در سریال تاریخی مختارنامه، یکی از ماندگارترین کرکترهای دوران بازیگری اش را به ثبت رسانید.

«خولی بن یزید اصبحی» از منفورترین شخصیت های تاریخ اسلام است که مامور آوردن سر بریده امام حسین(ع) از کربلا به کوفه نزد «ابن زیاد» بود. او سرانجام در سال 66 هجری قمری در کوفه در قیام مختار کشته شد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر