نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
164
-
الف
+

کوفه بعد از شهادت «امام حسین (ع)»

در این گزارش سکانسی از سریال «مختارنامه» را تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم2، «مختارنامه» یکی از سریال های فاخر و پرطرفدار صدا و سیمای ایران می باشد که باوجود نشر چندین بار از شبکه های مختلف این کشور، هنوز هم طرفداران خود را دارد.

این مجموعه که داستان زندگی «مختار ثقفی» را روایت می‌کند، به شکل مستقیم و غیر مستقیم به واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) پرداخته است. قصه‌ای که روایتگر زندگی مختار است و به واسطه آن مخاطب را با قصه کربلا و جزئیات آن آشنا می‌کند.

فلم‌برداری سریال مختارنامه از حمل (فروردین) سال 1383 خورشیدی آغاز شد و در  ماه سرطان (تیر) 1388 به پایان رسید.

«فریبرز عرب‌نیا»، «مهدی فخیم‌زاده»، «فرهاد اصلانی»، «فریبا کوثری»، «نسرین مقانلو»، «رضا رویگری»، «محمد فیلی»، «ماه‌چهره خلیلی»، «داوود رشیدی»، «رضا کیانیان»، «حسن میرباقری»، «جعفر دهقان»، «محمد صادقی»، «ژاله علو»، «حبیب دهقان‌نسب»، «محمدرضا شریفی‌نیا»، «انوشیروان ارجمند»، «فرخ نعمتی»، «کاظم هژیرآزاد»، «امین زندگانی»، «پرویز پورحسینی»، «محمود جعفری»، «شهرام حقیقت‌دوست»، «صدرالدین حجازی»، «حامد میرباقری»، «سیامک اطلسی»، «رضا خندان»، «کریم اکبری مبارکه»، «الهام حمیدی»، «انوش معظمی»، «ویشکا آسایش»، «گوهر خیراندیش»، «بهناز جعفری»، «بهنوش طباطبایی»، «شهره لرستانی»، «حسن پورشیرازی»، «حسین محب‌اهری»، «حامد حدادی»، «بهنام تشکر» و «شهرام عبدلی» از جمله بازیگران این سریال تاریخی بودند.

داستان این مجموعهٔ تلویزیونی از زخمی‌شدن «حسن بن علی(ع)» و رفتن وی به مدائن که حاکم آن «سعد بن مسعود ثقفی»، عموی مختار است شروع می‌شود. مختار از طرف عمویش فرا خوانده می‌شود و ...

در ویدیوی فوق سکانسی از سریال «مختارنامه» را تماشا می کنید.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر