نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
295
-
الف
+

نقد و بررسی فلم «دورمشو» با موضوع زندگی «دولتمند خالف»

بیست‌هشتمین برنامه نمایش مستندهای ایران‌شناسی به فلم مستند «دور مشو» درباره‌ زنده یاد «دولتمند خالف» نوازنده و خواننده مشهور تاجیکستان اختصاص دارد.

به گزارش آی فیلم2، مستند «دور مشو» به کارگردانی «مسعود امینی تیرانی» در بیست‌وهشتمین برنامه مستندهای ایرانشناسی به نمایش در می‌آید و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. 

فلم مستند «دور مشو» پرتره‌ای درباره‌ «دولتمند خلف»، نوازنده، خواننده و شاعر مشهور و شخصیت برجسته فرهنگ و هنر تاجیکستان می باشد که ماه دلو (بهمن) سال گذشته به عمر 74 سالگی درگذشت.

در این برنامه پس از نمایش و نقد و بررسی این فلم که با حضور کارگردان همراه است، «شاه منصور شاه میرزا خواجه‌اف» نماینده تاجیکستان در موسسه فرهنگی اکو، «علی اشرف مجتهد شبستری» عضو هیات مدیره انجمن دوستی ایران و تاجیکستان، «اکبر ایرانی» مدیر موسسه میراث مکتوب، «محمد جعفری قنواتی» فولکلوریست و مدیر بخش فولکلور دایرةالمعارف بزرگ اسلامی و «جواد رسولی» پژوهشگر درباره‌ وجوهی چند از فرهنگ تاجیکستان و ارتباط دیرینه‌ آن با ایران و فرهنگ ایرانی سخنرانی می‌کنند.

این برنامه با هدف پاسداشت فرهنگ تاجیکستان به همت انجمن مستندسازان سینمای ایران و انجمن دوستداران شاهنامه البرز (اشا) روز دوشنبه 18 سرطان (تیرماه) ساعت 18 در کرج برگزار می‌شود.

همه علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان در این مراسم اشتراک کنند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر