نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
101
-
الف
+

تولید فیلم سینمایی مشترک ایران، تاجیکستان و روسیه

آئین رونمایی از فلم سینمایی «ماهی در قلاب» محصول مشترک ایران، تاجیکستان و روسیه به کارگردانی «محی الدین مظفر» برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در آئین رونمایی از فلم سینمایی «ماهی در قلاب» گفت:‌ تولید فیلم سینمایی مشترک عرصه بازنمایی ارزش‌های ایران و تاجیکستان است.

«علیرضا حقیقیان» سفیر ایران در تاجیکستان روز پنجشنبه 31 جوزا (خرداد) ۱۴۰۳ با حضور در موسسه دولتی تاجیک فلم، در مراسم رونمایی از فلم سینمایی «ماهی در قلاب» تولید مشترک ایران، تاجیکستان و روسیه به کارگردانی «محی الدین مظفر» اشتراک کرد.

ماهیو قلاب

در این مراسم «محمد سعید شاهیان» رئیس تاجیک فیلم، «مرتضی شمسی» مدیر اسبق شبکه آی فیلم، «عابد نظریان» معاون اول وزیر فرهنگ تاجیکستان و عوامل فلم مذکور و جمعی از رسانه گران حضور داشتند.

سفیر ایران در تاجیکستان طی سخنرانی خود در این مراسم اشترکات زبانی، فرهنگی، تاریخی و تمدنی بین دو کشور را بنیان های مستحکم برای تقویت و گسترش مناسبات ایران و تاجیکستان توصیف و تصریح کرد: تولید فلم سینمایی مشترک می‌تواند عرصه جدیدی برای بازنمایی ارزش‌ها و سنت ها و وسیله‌ای مؤثر برای حفظ و حراست از میراث مشترک فرهنگی و تاریخی دو کشور باشد.

«علیرضا حقیقیان» با تشکر از مسئولان و دست اندرکاران ایرانی و تاجیکستانی این فلم بیان داشت: خوشبختانه همزمان با رشد و تقویت تعاملات دو کشور در سال‌های اخیر، عرصه تولید فلم و سریال های مشترک بین دو کشور هم رونق گرفته است و شاهد افزایش همکاری های مشترک در این زمینه هستیم.

م ا

نظر شما
ارسال نظر