نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
157
-
الف
+

چالش های «اردشیر رستمی» برای ایفای نقش «شهریار» + ویدیو

«اردشیر رستمی» هنرمند ایرانی درویژه برنامه عید فطر شبکه آی فیلم 2 درباره نحوه انتخابش برای بازی در نقش استاد «شهریار» سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، همزمان با عید سعید فطر ویژه برنامه ای با عنوان «عیدانه» و با حضور هنرمندان ایرانی و افغانستانی به شمول «اردشیر رستمی» بازیگر مطرح ایرانی از شبکه جهانی آی فیلم2 تهیه و نشر شد.

«اردشیر رستمی» متولد 26 اسد(مرداد) سال 1349  کاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه‌ساز، معمار، طراح لباس، شاعر و بازیگر ایرانی است.

رستمی به عنوان بازیگر با حضور در سریال «شهریار» که چندی پش از شبکه آی فیلم 2 به نشر رسید در دنیای بازیگری به شهرت رسید.

این هنرمند ایرانی در گپ و گفتی با گردادنندگان ویژه برنامه عید فطر درباره نحوه انتخاب خود به عنوان بازیگر کرکتر «محمدحسین بهجت تبریزی» متخلص به «شهريار» شاعر پرآوازه معاصر ایران بیان داشت: آقای «کمال تبریزی» کارگردان این سریال تلویزونی درباره انتخاب من در جایی عنوان کرده بودند که این امر یک معجره بود. در دوران کودکی که از تبریز به تهران مهاجرت کردم محله های مختلف تهران را با شعرهای استاد شهریار شناختم و مشغله ذهنی زیادی برای شناخت ادیب بزرگوار زیاد داشتم.

«اردشیر رستمی» درباره چالش های خود برای بازی در این سریال بیان داشت: در سن 31 سالگی برای بازی در نقش «شهریار» انتخاب شدم ابتدا  این کار را قبول نمی کردم چون با ورود به این عرصه حریم خصوصی افراد شکسته می شود و فرد دیگر حق ندارد خودش باشد و باید طوری زندگی کند که مردم دوست دارند اما این عامل «تنهایی» انسان را از او می گیرد. انسان اگر تنهایی خود را از دست بدهد تبدیل به غیر خود و  کالا می شود. بلاخره با اتکا به شعر «عارف آن است که در پی شادی مردم باشد» از «ابوالحسن خرقانی» در کتاب «تذکره الاولیا» این نقش را پذیرفتم.

در ویدیوی فوق، صحبت های «اردشیر رستمی» در پیوند با حضورش در سریال «شهریار» را تماشا می کنید.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر