نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
351
-
الف
+

به بهانه سالگرد تاسیس شبکه آی فیلم2؛ مصاحبه اختصاصی با داور «نواهنگ4»

«عارف جعفری» داور نواهنگ4 ضمن تقدیر از عملکرد آی فیلم2، از برنامه های تولیدی این شبکه قدردانی کرد.

«عارف جعفری» خواننده و آهنگ‌ساز افغانستانی که به عنوان داور در چهار فصل مسابقه «نواهنگ» حضور داشته است، در پشت صحنه این مسابقه آوازخوانی در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2، ضمن قدردانی از فعالیت های شبکه جهانی آی فیلم2 بیان داشت: آی فیلم2 در کنار نشر فلم و سریال های محبوب ایرانی، برنامه های تولیدی خوبی برای رشد و ارتقای ظرفیت جوانان افغانستان و کشورهای فارسی زبان دارد.

وی در پیوند با چالش های برنامه «نواهنگ» اظهار داشت: امسال چهارمین سالی است که افتخار داوری در «نواهنگ» را دارم و ما هر سال با اشتراک کنندگان قوی تری رو به رو می شویم،مهم ترین چالش ما در این مسابقه انتخاب از بین آوازخوان هایی است که همه آنها عالی اجرا می کنند و تلاش می کنیم تا با در نظر گرفتن تمام معیارهای داوری، اشتراک کنندگان برتر را انتخاب کنیم.

عارف جعفری با اشاره به اینکه آوازخوان هایی که به دلیل قوانین مسابقه رای منفی از طرف داوران دریافت می کنند نباید مایوس شوند، گفت: در هر دوره برگزاری برنامه، همیشه یک حس عاطفی بین ما و اشتراک کننده ها ایجاد می شود و قطعا ما دوست نداریم هیچ یک از آوازخوان ها حذف گردد.

آقای جعفری در رابطه با ماموریت آی فیلم2 گفت: مهم ترین رسالت این شبکه برداشتن شکاف های فرهنگی و ایجاد پل ارتباطی میان کشورهای فارسی زبان است.

داور مسابقه نواهنگ ادامه داد: آی فیلم2 برنامه های مثل «برد برد»، «پنجره آی فیلم» و «نواهنگ» را دارد که از طرف جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای هم زبان خودش با لهجه «دری» تهیه و نشر می گردد و این واقعا برای من وامثال من با ارزش است.

«عارف جعفری» خواننده، آهنگ‌ساز، ادیب، شاعر و هنرمند معاصر افغانستان در سال 1353 در باغچار ولایت «ارزگان» دیده به جهان گشود.

وی از همان نوجوانی به هنر موسیقی و ادبیات علاقه داشت و افزون بر سرایش شعر، سازهای نی، کیبورد و هارمونیه را نیز در جوانی فرا گرفت.

این هنرمند افغانستانی در زمینه ادبیات هم دستی بر آتش داشته و کتاب «از جنس پریشانی» را چاپ و روانه بازار کرده است، وی از بنیان‌گذاران خانه ادبیات افغانستان در ایران و نیز عضو هیئت مدیره آن است.

عضویت در دبیرخانه جشنواره ادبی قند پارسی، دبیرخانه سلسله همایش‌های نقد ادبی «شب‌های کابل» و شورای نویسندگان فصل­نامه «فرخار» از دیگر فعالیت‌های ادبی «عارف جعفری» به شمار می‌رود.

«صیاد»، «رود»، «صبا مزار میرم»، «پرواز» و «تا آن سوی سمرقند» از جمله آلبوم هایی است که تا کنون با صدای «عارف جعفری» در بازار موسیقی نشر شده است.

گفتنی است به دنبال استقبال گسترده افغانستانی ها و مهاجرین مقیم ایران و فارسی زبانان دیگر کشورهای آسیای مرکزی  از فلم و سریال های ایرانی، 26 حوت / اسفند 1396 ، تلویزیون فارسی زبان آی فیلم ۲  به عنوان نماد اشتراک فرهنگی و آیینی ملت های ایران، افغانستان و تاجیکستان، افتتاح شد.

مصاحبه کننده: سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر