نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
275
-
الف
+

به بهانه سالگرد تاسیس شبکه آی فیلم2؛ مصاحبه اختصاصی با داور «نواهنگ4»

«فرقت سعید زاده» داور فصل چهارم «نواهنگ» این مسابقه را بهترین گزینه برای حفظ موسیقایی افغانستان دانست.

«فرقت سعید» آوازخوان، موسیقی دان و سراینده معروف تاجیک و داور «نواهنگ4» در پشت صحنه فصل چهارم مسابقه آوازخوانی «نواهنگ» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2، «نواهنگ» را نماد زیبا پرستی و حفظ هنر موسیقی برای کشور های فارسی زبان و به خصوص برای جوانان افغانستان قلم داد نموده و اظهار داشت: اولین حضور من در کشور ایران با برنامه «نواهنگ4» شروع شد، برنامه که بهترین گزینه رشد و ترقی جوانان اهل هنر است.

آقای سعید زاده در رابطه با ارزیابی «نواهنگ4» بیان کرد: من به همراه «عارف جعفری» و «شاه رسول قاسمی» داوری فصل چهارم مسابقه نواهنگ را به عهده داریم. ما در هر مرحله شاهد رشد و بهتر شدن اجرای اشتراک کنندگان هستیم که آنها از نگاه انتخاب آهنگ، شعر و اجرا در روی صحنه بسیار عالی شدند، حتی گاهی انتخاب و داوری برای ما سخت می شوند.

داور فصل چهارم نواهنگ افزود: ما در کشور تاجیکستان مسابقات خوانندگی مشابه به نواهنگ زیاد داریم و من در اکثریت این مسابقات افتخار داوری را داشته ام، اما «نواهنگ» اولین تجربه کار مشترک من با کشور ایران و تاجیکستان می باشد و فرصتی عالی برای کشف استعدادهای هنری جامعه افغانستان است.

این داور تاجیکستانی ادامه داد: از آن جا که موسیقی هنر دلی است یک خواننده باید از ارتباط قوی با آهنگ خود برقرار نموده و برای تبدیل شدن یه یک آوازخوان خبره تمام سختی های این راه را بپذیرد.

«فرقت سعیدزاده» پیش تر رهبری گروه مقام‌ سرایان کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان را برعهده داشته و کانسرت هایی را نیز اجرا کرده است.

وی از مقام‌ سرایان فیلارمونیک تاجیکستان می باشد که ترانه و غزلیات بزرگان ادبیات فارسی را اجرا می کند.

گفتنی است به دنبال استقبال گسترده افغانستانی ها و مهاجرین مقیم ایران و فارسی زبانان دیگر کشورهای آسیای مرکزی  از فلم و سریال های ایرانی، 26 حوت / اسفند 1396 ، تلویزیون فارسی زبان آی فیلم ۲  به عنوان نماد اشتراک فرهنگی و آیینی ملت های ایران، افغانستان و تاجیکستان، افتتاح شد.

مصاحبه کننده: سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر