نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
220
-
الف
+

به بهانه سالگرد تاسیس شبکه آی فیلم2؛ مصاحبه اختصاصی با کارگردان «نواهنگ4»

«مسعود عسگری» مدیر تولید و کارگردان فصل چهارم مسابقه «نواهنگ»از بازخورد تولید این برنامه استعدادیابی موسیقایی گفت.

«مسعود عسگری» مدیر تولید و کارگردان مسابقه «نواهنگ4» در پشت صحنه این مسابقه آوازخوانی در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 در خصوص تجربه همکاری خود با هنرمندان افغانستانی و بازخورد تولید این برنامه استعدادیابی سخن گفت.

عسگری که مدیر تولید و کارگردان فصل سوم مسابقه نواهنگ نیز بود درپیوند با بازخوردهای این برنامه گفت: «نواهنگ» بازخورد خیلی خوبی داشت به گونه ای که این برنامه در مسابقه برون مرزی صدا و سیمای ایران تحت نام«صبح» در بخش بهترین مسابقه تلویزیونی موفق به کسب جایزه شد.

وی در این خصوص افزود: بازخوردهای دریافتی ما از تولید مسابقه «نواهنگ» بسیار فراتر از تصور من بود. با مشاهده هنرمندان مستعد افغانستانی بسیار افسوس خوردم که چرا تا کنون این هنرمندان دیده نشده اند و در آنجا بود که احساس کردم وظیفه ما و سیاستگذاران سازمان صدای و سیمای ایران است تا در تولید چنین برنامه هایی که در زمینه کشف و نمایش استعدادهای نوظهور  فعالیت دارند، کوشا باشیم.

این کارگردان ایرانی عنوان کرد: در این برنامه ضمن اینکه با هنرمندان بااستعداد زیادی آشنا شدم و دوستان جدیدی پیدا کردم، تبادلات فرهنگی جذابی با مردم افغانستان داشتم و در گفتمان هایی که با یکدیگر داشتیم با آداب رسوم ملت افغانستان بیشتر آشنا شدم.

عسگری در پیوند با تاثیرات تولید برنامه «نواهنگ» در عرصه موسیقی افغانستان بیان کرد: مسابقه نواهنگ در بستر زمان باعث می شود تا استعدادهای بیشماری به عرصه موسیقی افغانستان معرفی شوند. با اتکا به تجربه 30 ساله ای که در رسانه دارم ادعا می کنم به زودی آسمان افغانستان مملو از ستاره های موسیقی خواهد شد که از مسابقات این چنینی علی الخصوص مسابقه «نواهنگ» در سال های مختلف وارد عرصه حرفوی می شوند.

این کارگردان ایرانی درباره چالش های فصل چهارم مسابقه نواهنگ نیز گفت: همیشه در هر مسابقه ای نفر برنده خوشحال است و افراد بازنده معترض هستند و این مورد همواره وجود داشته است؛ البته جذابیت یک مسابقه نیز در همین فاکتور می باشد. بیشتر چالش ما این است که برخی از کسانی که اشتراک کرده اند انتظار دارند که حتماً منتخب داوری باشند، البته هیات داوری نکات مختلف تخنیکی را  برای انتخاب برندگان در نظر می گیرند که همین انتخاب چالش های زیادی را به وجود می آورد که موجب جذابیت بیشتر نیز می شود.

«مسعود عسگری» در پایان با توجه به فرا رسیدن سالروز تاسیس شبکه آی فیلم 2 عنوان کرد: برنامه های شبکه آی فیلم 2 در حال حاضر در بین مخاطبان فارسی زبان در افغانستان، تاجیکستان و ایران پربیننده است. ضمن تبریک به مدیران و دست اندرکاران این شبکه تلویزیونی برایشان آرزو موفقیت و کامیابی دارم چون رسالت بزرگی را بر دوش گرفته اند.

گفتنی است به دنبال استقبال گسترده افغانستانی ها و مهاجرین مقیم ایران و فارسی زبانان دیگر کشورهای آسیای مرکزی  از فلم و سریال های ایرانی، 26 حوت / اسفند 1396 ، تلویزیون فارسی زبان آی فیلم ۲  به عنوان نماد اشتراک فرهنگی و آیینی ملت های ایران، افغانستان و تاجیکستان، افتتاح شد.

مصاحبه کننده: سمیه غفوری زاده

م ا 

نظر شما
ارسال نظر