نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
483
-
الف
+

گزارش تصویری از مراسم تشییع «آتیلا پسیانی»

مراسم تشییع پیکر «آتیلا پسیانی» پیش از چاشت پنجشنبه 20 میزان(مهر) مقابل پهنه رودکی تهران برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، مراسم وداع با زنده‌یاد «آتیلا پسیانی» امروز پنجشنبه با حضور هنرمندان عرصه تیاتر، سینما و تلویزیون و با حضور پرشمار طرفداران این هنرمند فقید مقابل پهنه رودکی تهران برگزار شد.

«آتیلا پسیانی» هنرمند بنام عرصه سینما، تیاتر و تلویزیون ایران که چند روز پیش پس از مدت طولانی مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

در این مراسم تعداد پرشماری از بازیگران و فعالان حوزه سینما و تئاتر حضور داشتند. قرار است هزینه مراسم صرف کمک به درمان بیماران سرطانی شود.

زنده یاد پسیانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون متولد دهم ثور (اردیبهشت) سال 1336 و فرزند «جمیله شیخی» از هنرمندان فقید ایران بود.

وی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تیاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که بازی در تیاتر را از سال 1356 آغاز کرده و بازی در سینما را از سال 1360 با فلم «عفریت»، کاری از «فرشید فلک‌نازی»، تجربه کرد.

پسیانی از دهه 60 به بعد حضور فعالی در عرصه تیاتر ایران داشته که شامل اجراهای جشنواره‌ای و آزاد می‌شود. وی با آثارش در چندین دوره جشنواره تیاتر فجر حضور داشته که از این میان می‌توان به جشنواره فجر سال 1370 اشاره کرد.

این هنرمند ایرانی در این دوره «واقعه‌خوانی جهاز جادو» نوشته «محمد چرمشیر» را کارگردانی کرد و در کنار آثاری نظیر «سایه ماه» به کارگردانی «انوشیروان ارجمند»، «مرگ یزدگرد» به کارگردانی «گلاب آدینه»، «دلدار» به نویسندگی و کارگردانی «حسین نوری» و «مال‌کنون» به نویسندگی و کارگردانی «مریم معترف» و «عزت‌الله مهرآوران» به روی صحنه برد.

فلم‌های «کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز»، «هیوا»، «شام آخر»، «فرزند صبح»، «پاداش سکوت»، «آتش بس»، «مجردها»، «کما»، «پل چوبی»، «زندگی خصوصی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «نگار»، «کارگر ساده نیازمندیم» و سریال‌های «محله برو بیا»، «محله بهداشت»، «اولین شب آرامش»، «زیر تیغ»، «پرده نشین»، «برف بی‌صدا می‌بارد» و تئاترهای «جنایت و مکافات» «باغ آلبالو» «مخمل آبی»، «پروفسور بوبوس»، «کالیگولا شاعر خشونت»، «قهوهٔ قجری»، «درد دل با سگ»، «رستخیز» از آثار زنده‌یاد پسیانی است.

«آتیلا پسیانی»، پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری سرطان، روز جمعه 14 میران(مهر)، به عمر 66 سالگی چشم از جهان فروبست. پیکر این هنرمند برای خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا منتقل شد.

آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی آتیلا پسیانی آتیلا پسیانیآتیلا پسیانی آتیلا پسیانی آتیلا پسیانی آتیلا پسیانی آتیلا پسیانی آتیلا پسیانی

م ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر