نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
772
-
الف
+

«ملودی» ایران و تاجیکستان در اسکار 2024

فلم «ملودی» به کارگردانی «بهروز سبط رسول» از سوی سینمای تاجیکستان به آکادمی اسکار می رود.

به گزارش آی فیلم 2، «بهروز سبط رسول» کارگردان ایرانی که به تازگی ساخت فلم «ملودی» را به پایان رسانده است، از معرفی این اثر از سوی سینمای تاجیکستان به آکادمی اسکار خبر داد.

«بهروز سبط رسول» درباره تازه‌ترین فلم خود که در قالب محصول مشترک تولید شده است، در یک مصاحبه گفت: فلم «ملودی» محصول مشترک ایران و تاجیکستان است که بخش‌هایی از آن در ایران و بخش‌هایی از آن در تاجیکستان تصویربرداری شده است.

بهروز سبط رسول

وی افزود: بعد از آنکه تولید فلم به اتمام رسید، مسئولان کشور تاجیکستان نسخه نهایی را بازبینی کردند و با کسب نظر از منتقدانی اعم از برخی از اعضای فیپرشی(فدراسیون بین‌المللی منتقدان فلم)، این پیشنهاد را با ما مطرح کرده‌اند که فلم به نمایندگی از سینمای تاجیکستان به آکادمی اسکار برای جشن 2024 معرفی شود.

سبط رسول ادامه داد: مراحل تولید فلم در حال حاضر به پایان رسیده و نسخه نهایی آن در اختیار شرکت نشر بین‌المللی است. عرضه جهانی فلم هم آغاز شده اما سینمای تاجیکستان این فلم را برای نمایندگی در اسکار 2024  انتخاب کرده است. همزمان با این انتخاب ما فرآیند حضور فلم در جشنواره‌های خارجی را هم آغاز کرده‌ایم که به‌واسطه حضور در رویدادهای خارجی می‌تواند امتیازات بالاتری را هم کسب کند.

این کارگردان ایرانی در گفتگو با مهر اظهار داشت: فلم قرار است در کشور تاجیکستان هم به مدت 7 روز اکران عمومی شود تا شرایط معرفی آن به آکادمی اسکار فراهم شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این فلم می‌تواند به لیست کوتاه نهایی بخش فلم‌های خارجی اسکار راه پیدا کند یا خیر.

کارگردان «ملودی» درباره تولید مشترک این فلم با کشور تاجیکستان هم گفت: در زمانی که به دنبال کشوری برای تولید مشترک بودیم، تاجیکستان تنها کشوری بود که به محض خواندن فلمنامه، جذب موضوع آن شدند و برای تولید اعلام آمادگی کردند. داستان این فلم درباره دختری است که می‌خواهد با استفاده از صدای پرندگان موسیقی‌ای برای بچه‌های سرطانی بسازد. 

وی در این خصوص افزود: از آنجایی که من خودم نوازنده موسیقی سنتی هستم، می‌دانستم که این داستان را چگونه باید روایت کنم اما برای آن‌ها خیلی عجیب بود که چنین داستانی چگونه می‌تواند تبدیل به فلم سینمایی شود. فلمنامه را که خواندند این پیشنهاد را مطرح کردند که از سنت‌های تاجیکستان هم در روایت این اثر استفاده کنیم. دو هنرپیشه معروف‌ تاجیکستان را هم معرفی کردند که به ایران آمدند. تأمین بخشی از تجهیزات و عوامل فنی فلم هم با سینمای تاجیکستان بود.

کارگردان «ملودی» ضمن ابراز این نکته که «علیرضا استادی» هم از بازیگران ایرانی فلم است، درباره برنامه‌ریزی برای اکران این اثر در کشور ایران گفت: بعد از اتمام حضور فلم در جشنواره‌های بین‌المللی برای اکران داخلی هم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر