نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
961
-
الف
+

ناگفته‌های «رضا رویگری» از نقش «کیان» سریال «مختارنامه»

«رضا رویگری» بازیگر سریال «مختارنامه» در یک گپ و گفت دوستانه در برنامه «خارج از کادر»  درباره چالش های بازی در نقش «کیان» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «رضا رویگری» هنرپیشه و خواننده پیشکسوت ایرانی در یک گپ و گفت دوستانه در برنامه «خارج از کادر» درباره نقش خود در سریال «مختارنامه» سخن گفت.

رویگری درباره ایفای نقش «کیسان ابو عمره» در مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» گفت: من پیش از اینکه در این سریال حاضر شوم هیچ شناختی نسبت به شخصیت «کیان» نداشتم و اصلاً نمی‌دانستم چنین شخصیتی وجود دارد، فقط می‌دانستم «مختاری» در تاریخ وجود داشته که پس از شهادت امام حسین (ع) علیه دشمنانش قیام می‌کند و ایرانی‌ها نیز او را حمایت کرده‌اند. هر آنچه که در سریال «مختارنامه» مشاهده می‌کنید حاصل تحقیقات و تلاش «داوود میرباقری» است.

این هنرمند ایرانی در بخشی از صحبت های خود با اشاره به سختی های حضور در سریال های تاریخی عنوان کرد: در هنگام بازی در سریال «مختارنامه» در یک صحنه تبر به بالای چشمانم اصابت کرد و یک دفعه هم شمشیر در پایم رفت. یک بار هم اسب مرا داخل کانال انداخت. اما شاید آن ماجرای چشمانم و احتمالِ از دست‌دادن‌شان عجیب و غریب‌تر بود. در همان صحنه شهادتِ «کیان»، سرِ تبر کنده شد و خورد به بالای چشمانم. زیر چشمم خون جمع شد، چانس (شانس) آوردم که به چشمانم اصابت نکرد. قطعاً کور شده بودم.

بازیگر نقش «کیسان ابوعمره» سریال «مختارنامه» در پیوند با تاثیر گذارترین و احساسی ترین سکانسی که در این سریال بازی کرده است؛ گفت: صحنه ای که خیلی اذیت شدم مربوط به سکانس شهادت همسر و نوزاد کیان توسط «حرمله» است. من واقعاً وقتی این صحنه را دیدم و با کیان  همزاد پنداری کردم برایم بسیار دردناک بود.

«رضا رویگری» زاده‌ 6 جدی(دی) 1325 هجری خورشیدی در تهران، بازیگر، آوازخوان و نقاش اهل ایران است.

وی فعالیت هنری خود را با تیاتر و با ایفای نقش در نمایش «ویس و رامین» آغاز کرد و سپس با نقش‌آفرینی در دو قسمت از سریال «چنگک» وارد عرصه تلویزیون شد.

رویگری با ایفای نقش در سریال «محله‌ بهداشت» (1363) در میان مردم شناخته شد و در سال 1363 با بازی در فلم «عقاب‌ها» به کارگردانی «ساموئل خاکچیان»، قدم به عرصه‌ سینما گذاشت.

وی بازی در فلم های سینمایی «اجاره‌نشین‌ها»، «کانی مانگا»، «شب بیست و نهم»، «ماه عسل»، «بلوف»، «جوانی»، «شک»، «دلشکسته» (1387)، «زمهریر»، «اخراجی‌ها 3»، «صداست که می‌ماند»، «راه بهشت»، «قرار بعدی همان‌جا» و ... را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

گفتنی است تا کنون سریال های «تنهایی لیلا»، «ملکوت»، «پول کثیف»، «به کجا چنین شتابان»، «عملیات 125»، «تاوان»، «مدینه»، «خط‌شکن»، «سال های مشروطه»، «سه پنج دو» با هنرنمایی «رضا رویگری» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

در ویدیوی فوق بخشی از صحبت های «رضا رویگری» در برنامه «خارج از کادر» را مشاهده می کنید.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر