نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
882
-
الف
+

حضور 11 اثر از گروه‌های نمایشی خارجی در جشنواره تیاتر خیابانی مریوان

جشنواره تیاتر خیابانی مریوان با اشتراک 11 اثر از کشور به شمول افغانستان برگزار خواهد شد.

به گزارش آی فیلم 2، «علی اصغر دریایی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ولایت(استان) کردستان از برگزاری شانزدهمین جشنواره تیاتر خیابانی مریوان پس از یک سال وقفه در اواسط ماه میزان(مهر) سال روان خبر داد.

تئاتر خیابانی

وی افزود: فراخوان اشتراک در جشنواره اواخر اسد (مرداد) سال گذشته منتشر شد و حدود 170 اثر به دبیرخانه رسیده که در بخش‌های مختلف مورد انتخاب قرار گرفته است.

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ولایت کردستان در مورد بخش‌های مختلف این دوره جشنواره بیان کرد: این رویداد هنری در شش بخش آزاد، آیینی - سنتی، کودک و نوجوان، فراگیر (ویژه معلولان)، دگرگونه‌های اجرا و بخش ویژه ایثار و شهادت برگزار می‌شود که آثار هر سه بخش توسط یک تیم داوری سه‌نفره به‌صورت جداگانه بازبینی و انتخاب شده‌اند.

وی با تأکید بر ویژگی مهم این دوره بخش بین‌الملل ادامه داد: در بخش بین‌الملل شانزدهمین جشنواره تیاتر خیابانی مریوان با وجود اعلام حذف پرداخت هزینه (دستمزد) به گروه‌های بین‌الملل که روند ثابت و همیشگی چنین رویدادهایی بوده است، همچنان شاهد استقبال گروه‌ها به‌ویژه با تولید آثار مختص به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بودیم.

دریایی درباره تعداد و جزئیات گروه‌های نمایشی خارجی گفت: از 25 گروه نمایشی متقاضی اشتراک در جشنواره حدود 11 اثر از کشورهایی چون مکزیک، ایتالیا، مغولستان، مصر، لیبی، تونس، الجزایر و افغانستان، قطر و عراق خواهیم داشت که البته اسامی و اطلاعات دقیق آن‌ها به‌صورت جداگانه منتشر می‌شود.

وی افزود: سال روان به‌ صورت ویژه حدود 10 تن از دبیران جشنواره‌های بین‌المللی از سراسر جهان دعوت شده است تا با تماشای آثار حاضر در این رویداد شرایط تبادل هنری و معرفی گروه‌های برتر  به دیگر کشورها توسط این دبیران فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ولایت کردستان اظهار کرد: امسال به احترام گروه‌های نمایشی که سال گذشته متقاضی حضور در جشنواره بودند، فراخوان جدیدی منتشر نشده است؛ اما در بخش «جشنواره جشنواره‌ها» میزبان حضور گروه‌های منتخب سایر جشنواره‌ها خواهیم بود.

لازم به ذکر است شانزدهمین جشنواره تیاتر خیابانی مریوان به دبیری «رحمان هوشیاری» از تاریخ 11 تا 17 میزان (مهر) در مریوان ولایت کردستان برگزار خواهد شد.

م ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر