نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
660
-
الف
+

سکانسی از سریال «خانه سبز» با هنرنمایی مرحوم «خسرو شکیبایی»

در این گزارش سکانسی از سریال «خانه سبز» با هنرنمایی مرحوم «خسرو شکیبایی» را مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «خسرو شکیبایی» گوینده و بازیگر پرآوازه سینما، تیاتر و تلویزیون ایران، در 28 سرطان 1387 خورشیدی به عمر 64 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دار فانی را وداع گفت.

وی برای نخستین بار در 19 سالگی روی صحنه تیاتر حضور پیدا کرد، اما ذوق هنری او باعث شد که به «عباس جوانمرد» نویسنده و کارگردان تیاتر خوب ایران معرفی شود.

این هنرمند ایرانی در سال 1347 به طور حرفه ای وارد حرفه دوبلوری شد که در فلم سینمایی «شعله» به جای یک پیر مرد مسلمان صداپیشگی نموده است.

«شکیبایی» در سال 1353 برای اولین بار در فلم کوتاه «کتیبه» به کارگردانی «فریبرز صالح» نقش بازی کرد. اما در سال 1361 زمانی که در نمایش «شب بیست و یکم» مصروف بازی بود، توانست توجه «مسعود کیمیایی» کارگردان پرآوازه سینمای ایران را به خود جلب کند.

«خواهران غریب»، «هامون»، «دادشاه»، «شکار»، «ترن»، «پری»، «درد مشترک»، «اتوبوس شب»، «دل شکسته»، «شب»، «حیران»... از جمله فیلم هایی است که وی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

شکیبایی در سریال هایی چون «میثاق خون»، «خانه سبز»، «میراث»، «بوی گل های وحشی»، «کاکتوس»، «در کنار هم» و «باران عشق»  نیز هنرنمایی کرده است.

گفتنی است که سریال های «روزی روزگاری»، «شیخ بهایی»، «تفنگ سرپر»، «خانه سبز» و فلم های سینمایی «بلوف» و «دست های خالی» که چندی قبل از شبکه جهانی آی فیلم2 نشر شده، مرحوم شکیبایی در آنها نقش آفرینی کرده است.

قابل ذکر است که دیروز مصادف با 28 سرطان(تیر) 1402 پانزدهمین سال روز درگذشت این هنرمند مطرح ایرانی بود.

س غ/ح ح

نظر شما
ارسال نظر