نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1225
-
الف
+

حضور بازیگر مشهور افغانستان در شبکه آی فیلم2

«فرزانه نوابی» بازیگر سینما و تلویزیون افغانستان در یک گفت و گو از میزان اقبال مردم افغانستان از کانال ماهواره ای آی فیلم 2 گفت.

«فرزانه نوابی» بازیگر سینما و تلویزیون افغانستان با حضور در برنامه «پنجره آی فیلم» در یک گپ و گفت دوستانه از تجربیات حضور خود در دنیای بازیگری و همچنین میزان اقبال مردم افغانستان از کانال آی فیلم 2 گفت.

این بانوی افغانستانی در خصوص چگونگی ورودش به دنیای بازیگری عنوان کرد: من از دوران خرسالی علاقه زیادی برای حضور در دنیای هنر داشتم، اشتیاق من به این عرصه به گونه ای بود که هر بار برنامه های تلویزیونی را تماشا می کردم حرکات و گفتار گردانندگان را تقلید می کردم.این علاقه من تا امروز نه تنها کم نشده بلکه هر روز بیشتر و بیشتر می شود از سوی دیگر خانواده ام بسیار هنردوست بودند و به حضور من در عرصه هنر شوق زیادی داشتند، از این رو هنگامی که از دیار مهاجرت به افغانستان برگشتیم شرایط را برای فعالیت خود مهیا کردیم.

«فرزانه نوابی» با اشاره به خاطرات کودکی خود از دنیای بازیگری گفت: سر صحنه فلمبرداری سریال «خاک و مرجان» من خردسن و پرانرژی بودم آرام و قرار نداشتم و همواره با عوامل پشت صحنه شوخی می کردم.

بازیگر سریال «سرخ سالی» درباره حمایت های خانوده اش از فعالیت وی در عرصه بازیگری عنوان کرد: قطعاً حمایت خانواده عنصر مهمی است که باعث رشد فرد در زمینه های مختلف می شود؛ برای یک بانو فعالیت در عرصه بازیگری دشواری هایی دارد و من همواره از نعمت حمایت فامیل خود به ویژه پدرم برخوردار بودم و تلاش های وی تاثیر زیادی در جایگاه کنونی من داشته است.

وی در خصوص دشواری ها و چالش های خود در عرصه بازیگری اظهار داشت: به نظر من هم حسی و هم ذات پنداری با کرکتری که قرار است به جای او بازی کنم سخترین بخش کار است. به یاد دارم در سریال «سرخ سالی» در سکانسی که بازی می کردم خبر مرگ پدرم را به من دادند و این هم ذات پنداری با کرکتر به گونه ای در من اثر کرد که تا هفته ها غمگین بودم و این صحنه همواره برایم زنده می شد.

«فرزانه نوابی» درباره گرایش خود به شهرت و محبوبیت در عالم هنری بیان داشت: مسلماً برای هر هنرمندی داشتن هر دو گزینه دوست داشتی است، شهرت به گونه ای است که فرد هر روز طالب بیشتر شدن آن است، اما محبوبیت زیباترین چیزی است که یک انسان می تواند در هر بخشی از زندگی خود آن را تجربه کند از این رو بیشتر دوست دارم محبویبت داشته باشم تا شهرت.

وی در این خصوص افزود: مادرم هموراه حرف زیبایی می زند و می گوید: «بابت هر آنچه که داری روزی از تو سوال می شود که از این نعمت ها در چه راهی استفاده کردی؟»محبوبیت و شهرت هم نیز اینگونه است و باید روزی به خاطر آن پاسخگو باشیم.

«فرزانه نوابی» در پیوند با این مطب بیان داشت: البته من دوران کوتاهی برای کمک به وطنداران نیازمند و یتیم داران فعالیت داشتم و دعای خیرشان همواره در زندگی من تاثیرگذار بوده است و اگر زمانی به محبوبیت دست پیدا کنم از موقعیت خود به عنوان یک عضو کوچک از کشور افغانستان برای رفاه و خدمت به مردم کشورم استفاده می کنم. مردم افغانستان حق دارند خوشبختی، آرامش و صلح را تجربه کنند.

این بانوی هنرمند افغانستانی درباره افتتاح کانال آی فیلم 2 نیز عنوان کرد: کمک کردن در عرصه های مختلف به افغانستان یک لطف بزرگی است چون کشورهای فارسی زبان برای پیوند و اتحاد بیشتر با یکدیگر باید فعالیت داشته باشند. در عرصه هنری افتتاح شبکه آی فیلم 2 اتفاق مهمی بود  چون امکان نمایش آثار هنری کشورهای فارسی زبان را فراهم کرده تا موجب آشنایی بیشتر این 3 ملت با یکدیگر شود.

این هنرمند افغانستانی همچنین درباره میزان اقبال مردم افغانستان از کانال آی فیلم 2 اظهار کرد: برنامه های آی فیلم 2 به زبان فارسی دری برای مردم افغانستان بسیار جالب است، به علت پدیده مهاجرت اجباری تعداد زیادی از مردم افغانستان به کشور ایران آمده اند و حتی عده ای برای دوره ای کوتاه در این کشور مهمان بودند از این رو تجربه تماشای فلم و سریال های ایرانی را دارند و هنگامی که به افغانستان باز می گردند همچنان دوست دارند تا این آثار را در کشور خود هم نظاره کنند.

وی در این باره اضافه کرد: خود من سریال های طنز ایرانی را خیلی دوست دارم به یاد دارم که در دوران خردسالی به همراه پدر و مامای(دایی) خود سریال «خانه به دوش» را تماشا می کردم و بارها تکرار آن را هم نظاره کردم.

«فرزانه نوابی» برای بازی در آثار طنز نیز اظهار علاقه کرد و گفت: گاه نیاز جامعه ایجاب می کند تا به معضلات و موضوعات اجتماعی پرداخته شود شاید همین امر باعث شده است تا بیشتر کارگردان های افغانستان در آثار خود به مشکلات کشورشان بپردازند.

 این بازیگر جوان افغانستانی در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور در برنامه «پنجره آی فیلم» گفت: خیلی خوشحال هستم که امروز در خانه آی فیلم 2 با هم وطنان خود صحبت می کنم،توصیه می کنم قدر یکدیگر و مهربانی ها را بدانیم، همدیگر را دوست داشته باشیم و برای تمام فارسی زبان های دنیا آرزوی صحتمندی و سلامت دارم.

«فرزانه نوابی» زاده 1381 هجری خورشیدی بازیگر سینما و تلویزیون افغانستان است که در فلم ها و سریال های مختلف حضور داشته است.

فلم «مینه‌ سرگردان» به کارگردانی «یوسف بره‌کی» با بازی فرزانه نوابی در نقش شخصیت مرکزی، بارها در سینماهای جهان به نمایش گذاشته شده و موفق به دریافت جوایز متعددی در جشنواره‌های متفاوت گشته است.

این بانوی هنرمند در فلم‌های «نقاب پوش»، «نامه ای به رئیس جمهور» و سریال های «خط سوم»، «سرخ سالی»، «شهربانو» و «خاک و مرجان» نیز ایفای نقش داشته است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر