نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
742
-
الف
+

تجلیل از «مژگان عظیمی»، صدای ماندگار کودکی

مراسم بزرگداشت «مژگان عظیمی» دوبلور و بازیگر پیشکسوت ایرانی برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2،  آیین بزرگداشت «مژگان عظیمی»با رونمایی از مستند زندگی وی با عنوان «از کودکی تا کودکی» با حضور پیشکسوتان دوبله ایران در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.

در ابتدای این نشست «مژگان عظیمی» گفت: نزدیک به 50 سال است که مصروف (مشغول) فعالیت‌های هنری هستم , در ابتدا کار خود را از رادیو و برنامه کودکان آغاز کردم.

وی ادامه داد: با گذر زمان و کسب تجربه بیشتر، آرام‌آرام از رادیو جدا شدم و وارد عرصه صدا و دوبله شدم. این کار را بسیار دوست دارم و شاید اگر بار دیگر متولد شوم، همین کار را انتخاب کنم. همیشه تلاش کردم کارهای موفقی را در عرصه دوبلاژ ارائه بدهم. امیدوارم در طول این سال‌ها توانسته باشم لبخندی را بر لبان کودکان بیاورم و آنها را شاد کرده باشم.  

در پایان این مراسم لوح تقدیر به «مژگان عظیمی» اهدا و از نیم‌قرن فعالیت هنری این پیشکسوت قدردانی شد.

«مژگان عظیمی» زاده 9 قوس (آذر) 1340 در تهران دوبلور و بازیگر ایرانی است.

وی دارای دارای مدرک دیپلوم رشته بازرگانی می باشد و از 5 سالگی (1345) پا به عرصۀ گویندگی رادیو گذاشت.

بانو عظیمی پس از گذراندن آزمون صدا و پذیرفته شدن، در برنامۀ رادیویی «خردسالان» «عذرا وکیلی» شروع به کار کرد.

چهار سال بعد، یعنی در سال1349 با دوبلهٔ نقش «جینا» در کارتون «پینوکیو» برای نخستین بار دوبله را نیز تجربه کرد.

از کارهای پرآوازه‌ای که عظیمی در دوبلهٔ آن اشتراک داشته می‌توان به «ارباب حلقه‌ها»، «پزشک دهکده» (برایان)، «پرستاران»، «قصه‌های جزیره»، «فرانکنشتاین» و «حلالم کن» و… اشاره کرد.

او همچنین در سمت بازیگر در سریال‌های «مدرسه مادربزرگ ها»، «دوران سرکشی» و «ماجراهای محلۀ ما» نقش آفرینی کرده است.

مژگان عظیمی

از دیگر آثار «مژگان عظیمی» در عرصه صداپیشگی می توان به صدای شخصیت هایدی در کارتون «هایدی»،شخصیت «بن» در سریال «سواران کوچک»، شخصیت کایلو در سریال «کایلو»، شخصیت جوجه طلایی در «جوجه طلایی»، شخصیت مریم در فلم «مریم و میتیل»، شخصیت سارا در فلم «ماه پیشونی»، شخصیت شمس در سریال «لحظه های دشوار»، صداپیشگی در کارتون «خداوند لک لک ها را دوست دارد»، صداپیشگی در کارتون های «فوتبالیست ها»، «بابا لنگ دراز»، «خرس های مهربان» و «نیک و نیکو» و گویندگی در «قصه های شب» و برنامه «صبح جمعه با شما» اشاره کرد. 

م ا 

نظر شما
ارسال نظر