نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
559
-
الف
+

آغاز دوبله و توزیع جهانی سریال تاریخی «گلیدخت»

رئیس سازمان صداوسیمای ایران در مراسم تقدیر از عوامل سریال «گیلدخت» گفت: از ساخت فصل دوم این سریال حمایت خواهیم کرد.

به گزارش آی فیلم2، «پیمان جبلی» رئیس صداوسیمای ایران در مراسم تقدیر از عوامل سریال «گیلدخت» ضمن قدردانی از دست اندرکاران تولید این سریال تاریخی، «گیلدخت» را پرمخاطب‌ترین سریال در دوره جدید مدیریتی تلویزیون ایران تاکنون عنوان کرد.

رئیس صداوسیمای ایران بیان داشت: با توجه به زحمات بسیاری که برای این سریال کشیده شده است، امروز همه مردم و رسانه ها ابراز خرسندی و رضایت می نمایند و این جای افتخار دارد.

جبلی گفت: ماجراهای داستان «گیلدخت» برگرفته از واقعیت نبود اما به شدت باورپذیر بود زیرا قسمتی از زیبایی‌های ایران، طبیعت، سنت‌ها و آداب و رسوم ایرانی، ضرب‌المثل‌های آموزنده‌، اشعار و عناصر زیبای هویت این کشور در دوره قاجار را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه ضمن حمایت از ساخت ادامه سریال گیلدخت اظهار کرد: تصمیم‌گیری در این باره باید به اهل فن سپرده شود اما علاقه شخصی‌ام ساخت فصل دوم است.

«مهدی مجتهد» قائم مقام صداوسیمای ایران در سخنانی گفت: تولید این مجموعه نمایشی در معاونت برون‌مرزی و در زمانی که آقای جبلی در این معاونت حضور داشتند، شکل گرفت و هدف این بود سنت‌ها و آداب و رسوم کشور ایران را به خوبی نمایش بدهیم تا مخاطبانمان چه در داخل و چه در خارج از کشور با سنت‌ها و عنعنات ما آشنا شوند.

«احمد نوروزی» معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیمای ایران ضمن قدردانی از عوامل ساخت «گیلدخت» گفت: خوشبختانه این اثر نمایشی برون‌مرزی هم مورد اقبال داخلی قرار گرفت و هم دوبله و توزیع بین‌المللی آن در آستانۀ آغاز است. دوبله زبان عربی سریال هم آغاز خواهد شد و درخواست‌هایی داشتیم که کار به چند زبان دیگر نیز دوبله یا حتی زیرنویس شود؛ چرا که به جهت جذابیت و خوش‌فرمی از آن استقبال شده است.

«مجید اسماعیلی»، کارگردان این مجموعه هم در سخنانی عنوان کرد: «گیلدخت» را در شرایط بسیار سختی ساختیم و اینکه «گیلدخت» به ثمر نشست، حاصل یک غیرت جمعی است. 

در ادامه این نشست بازیگران و سایر عوامل سریال «گیلدخت» ازجمله «محمود پاک نیت»، «محمد فیلی»، «فریبا متخصص»، «شقایق فراهانی»، «میترا رفیع»، «رامتین خداپناهی»، «فخرالدین صدیق شریف»، «رضا اکبرپور»، «یوسف صفری بختیاری»، «محمد معتمدی»، «نفیسه روشن» و «امین میری» به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون سریال پرداختند و در پایان از سوی رئیس صداوسیمای ایران تقدیر شدند.

سریال تاریخی گیلدخت داستان زندگی «گلنار» و «اسماعیل» را به تصویر می کشد که در میان هیاهو و مهلکه قجری تارو پود دلشان با مهر و محبت هم بافته می‌شود؛ قصه و غصه عاشق و معشوقی که اگه صد دلیل برای رفتن داشته باشند یک بهانه برای ماندن پیدا می کنند و…

سمیه غفوری زاده

 

نظر شما
ارسال نظر