نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
794
-
الف
+

با هم تماشا کنیم؛ اجرای قوالی «عشق محمد (ص)» توسط «فرهاد ساحل»+ ویدیو

در این گزارش قوالی «عشق محمد (ص)» را با صدای «فرهاد ساحل» در مسابقه «نواهنگ» نظاره می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «فرهاد ساحل» هنرمند افغانستانی با حضور در قسمت فینال فصل سوم مسابقه «نواهنگ»، قوالی «عشق محمد (ص)» را با هم نوایی «رسول ساحل» و «سعید ناروئی» اجرا کرد.

این آهنگ قوالی با همراهی «محمد عتیق امینی» رباب نواز و «محمد رفیع حضرتی» تبله نواز اجرا شد.

قوالی یکی از گونه‌های مرتبط با موسیقی عرفانی است که شامل گونه های مختلف از جمله حمد و ستایش پرودگار، مدح پیامبر اسلام (ص) و ...می باشد و در کشورهایی چون «هند»، «پاکستان» و «افغانستان» رواج دارد. 

لازم به ذکر است در فصل سوم مسابقه خوانندگی نواهنگ از بین چهارصد اشتراک کننده، 116 تن انتخاب شدند که از میان آن ها با انتخاب 42 استعداد برتر آوازخوانی مسابقه نواهنگ وارد مرحله رقابت اصلی و تلویزیونی شدند.

در مرحله اصلی 42 تن در قالب شش گروه 7 نفره با هم رقابت کرده و به ترتیب مراحل 18 بهترین، 9 بهترین، 7 بهترین و 5 بهترین را تا فینال این رقابت طی کردند.

در نهایت در مرحله فینال «نبیل الحان» به جایگاه مقام نخست، «رسول ساحل» مقام دوم فصل سوم مسابقه نواهنگ و «سعید ناروئی» رتبه سوم مسابقه آوازخوانی آی فیلم 2 را از آن خود کرد. 

فصل سوم مسابقه استعدادیابی «نواهنگ» با قضاوت و داوری هنرمندان برجسته افغانستان به شمول «عارف جعفری»، «شاه رسول قاسمی» و «تواب آرش» از شبکه آی فیلم2 نشر شد.

در ویدیو فوق آهنگ قوالی «عشق محمد (ص)» را با صدای «فرهاد ساحل» نظاره گر هستید.

م ا

نظر شما
ارسال نظر