نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
644
-
الف
+

تصاویری تماشایی از فصل بهار با نوای دلنشین «ناصر عبداللهی»

در این گزارش آهنگ «بهار بهار» را با صدای زنده یاد «ناصر عبداللهی» نظاره گر هستید.

به گزارش آی فیلم 2، عید باستانی نوروز همواره برای کشورهای فارسی زبان از جایگاه والایی برخوردار بوده است؛ این ارزش و احترام را می‌توان در اشعار شاعران بزرگی چون حافظ، سعدی، مولانا دید و به جرات می‌توان گفت اغلب شاعران در دیوان اشعارشان اثری راجع به بهار و نو شدن طبیعت دارند.

از طرفی بهار، فصل شکرگزاری است و نوروز و آیین‌های نوروزی در هر شهر و دیار به نوعی با هدف شکرگزاری برگزار می‌شود و شادمانی‌ها هم به نوعی کامل کننده این شکرگذاری هاست.

در این میان موسیقی سهم به سزایی در پاسداشت بهار داشته است. آوازخوانان قدیمی و نسل میانی و جدید و خوانندگان سبکی چون پاپ با تکیه بر ادبیات غنی کلاسیک و همکاری با ترانه‌سرایان امروزی از بهار و نو شدن طبیعت و نوروز یاد کرده‌اند.

در ویدیو فوق آهنگ زیبای «بهار بهار» را به همراه تصاویری زیبا از فصل بهار را با صدای زنده یاد «ناصر عبداللهی» آوازخوان فقید ایرانی نظاره گر خواهید بود.

«ناصر عبداللهی» آوازخوان مشهور پاپ ایرانی در دهمین روز از ماه جدی(دی) سال 1349 هجری خورشیدی در بندرعباس متولد شد.

زنده یاد عبداللهی به عمر 13سالگی به موسیقی علاقه‌مند شد و فعالیت‌های هنری خود را از سال‌های نوجوانی در صدا و سیمای ایران و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ولایت هرمزگان آغاز کرد.

وی کار حرفوی را به‌طور جدی از سال1374  هجری خورشیدی آغاز و در سال 1375 همراه با همسرش به تهران آمد.

«محمدعلی بهمنی»، شاعر و غزل‌سرای ایرانی وی را به یک انتشارات معرفی کرد. پس از آن آلبوم های «عشق است» و «دوستت دارم» را با همکاری «پرویز پرستویی» منتشر کرد.

«ناصر عبداللهی» به ترتیب آلبوم های «حکم طاعت»، «گِنوغُ»، «شاهد ناصر»، «محمد جان»، «در پی خدا»، «صبوح القدوس»، «عیدانه»، «عشق است» (به همراه پرویز پرستویی و محمد علی بهمنی)، «دوستت دارم» (به همراه پرویز پرستویی)، «بوی شرجی»، «هوای حوا» و «ماندگار» را منتشر کرد.

«رخصت» آخرین آلبوم این آوازخوان مشهور ایرانی بود که پس از مرگش منتشر شد.

زنده یاد «ناصر عبداللهی» در سوم قوس(آذر) سال1385 خورشیدی در بندرعباس به دلایل نامعلوم بیهوش شد و به کما رفت.

او پس از گذراندن 27 روز در کما سرانجام در روز 29 قوس(آذر) سال 1385 و در سن 36 سالگی درگذشت.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر