نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
741
-
الف
+

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی: حمایت از هنرمندان مهاجر در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد

گزارش تصویری از اختتامیه نمایشگاه هنرهای تجسمی «هم خانه 2» ویژه هنرمندان افغانستانی، امشب از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

گزارش تصویری از اختتامیه نمایشگاه «هم خانه2» که به منظور نمایش دستاوردهای هنری هنرمندان افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران در کوشک باغ هنر تهران با حضور چهره های فرهنگی و سیاسی برگزار شد، امشب دوشنبه 15 حوت (اسفند) از شبکه آی فیلم 2، نشر می شود.

«صادق رضا دوست» مدیر کل اتباع و امور مهاجرین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم 2 بیان کرد: نمایشگاه سال روان بسیار خوب بود و ظرفیت مهاجرین حاضر در این نمایشگاه می تواند به اشتغال آن ها در ایران کمک کند.

هم خانه 2

به باور وی، هنرهای نهفته ای در بین مهاجرین وجود دارد و نیازمند است تا فضایی برای آن ها ایجاد شود تا بتوانند دستاورد های هنری خود را عرضه کنند.

همچنین «منصور حاجی» مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران اعلام کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه «هم خانه» کمک به فعالیت های فرهنگی و هنری و شناسایی افرادی است که دارای توانایی و ذوق هنری هستند.

وی افزود: هنر و فرهنگ متعلق به قوم خاصی نیست و همه اقوام و ملل دارای استعداد های ذاتی فرهنگی و هنری هستند که خداوند در وجود همه قرار داده است. بدون تردید بخش عظیمی از مهاجرین افغانستانی که در ایران زندگی می کنند دارای همین توانایی خدادادی هستند و جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست های حمایتی خود به دنبال شناسایی این افراد است تا با زمینه سازی برای انجام فعالیت های هنری، این اقشار را به سطح جامعه معرفی کند.

قابل ذکر است دومین نمایشگاه «هم خانه» در رشته هنرهای تجسمی؛ از جمله خطاطی، نقاشی و عکاسی و همچنین دستاورد های هنرمندان افغانستانی در زمینه صنایع دستی با همکاری مشترک اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران، شبکه آی فیلم 2، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و برخی نهادهای فرهنگی دیگر در کوشک هنر برگزار شد.

در این نمایشگاه بزرگ هنری 67 هنرمند افغانستانی در زمینه های هنرهای تجسمی و صنایع دستی اشتراک کرده بودند و حدود 160 اثر در در معرض دید عموم گذاشته شده بود.

اختتامیه هم خانه 2هم خانه 2هم خانه 2

گفتنی است گزارش تصویری از نمایشگاه «هم خانه2» در قالب برنامه «نگاه آی فیلم» امشب ساعت 21:50 به وقت تهران، ساعت 22:50 به وقت کابل و 23:20 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

م ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر