نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1949
-
الف
+

نظر «جهان بخش سلطانی» درباره برگزاری نمایشگاه فرهنگی ایران و افغانستان

«جهان بخش سلطانی» در مصاحبه با آی فیلم2 گفت: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی می تواند در نزدیک سازی ایران و افغانستان کمک شایانی نماید.

به گزارش آی فیلم 2، «جهانبخش سلطانی» از بازیگران پیشکسوت ایرانی، متولد سال 1330 خورشیدی در اصفهان می باشد.

وی فعالیت هنری خود را را از زمانی که در مکتب مصروف تحصیل بود با نویسندگی و بازیگری شروع کرد.

آقای سلطانی در سال 1345 فعالیت خود را در تیاتر را آغاز نمود و در سال 1367 با ایفای نقش در فلم «افق» به کارگردانی «رسول ملاقلی پور» پا به عرصه سینما گذاشت.

سلطانی در 1370 در سریال «قصه های مجید» به کارگردانی و نویسندگی «کیومرث پور احمد» شناخته شد.

این هنرپیشه ایرانی در سال 1375 با ایفای نقش «امیر حسین اوصیا» در سریال «سرنخ» به نویسندگی و تهیه کنندگی «کیومرث پور احمد» معروف شد.

جهانبخش سلطانی در سال 1387  با بازی در سریال «یوسف پیامبر» در نقش «آمنهوتب سوم» به کارگردانی و نویسندگی «فرج الله سلحشور» در کنار هنرمندان برجسته سینمای ایران توانست تجارب خوبی را کسب نماید.

وی در سال 1387  در سریال «مردان آنجلس» به کارگردانی و نویسندگی «فرج الله سلحشور»  ایفاگر نقش «دیوکلتیانوس» بود.

«کامیون»، «سر دلبران»،«چشم‌های آبی زهرا»، «آتش و شبنم»، «عروسی ۷۷»، «سواران جنوب» و «فرار» از دیگر سریال هایی است که جهانبخش سلطانی در آن هنرنمایی کرده است.

جهانبخش سلطانی در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2،در اختتامیه نمایشگاه تذهیب «شمامه» که در آن آثار هنرجویان ایرانی و افغانستانی به نمایش گذاشته شده بود، بیان داشت: ما از دریچه هنر می توانیم ارتباطی ناگسستنی از فرهنگ، معرفت و عشق را برقرار نمایم.

وی هم چنان افزود: هنرمندان بخش لطیفی از جامعه هستند که غیر از زیبایی چیز دیگری را نمی بیند و برگزاری این نمایشگاه ها می تواند در نزدیک سازی 2 کشور دوست و هم زبان کمک شایانی نماید. 

بازیگر سریال یوسف پیامبر گفت: در اکثر نمایشگاه هایی که بر اساس فرهنگ و زبان کشور افغانستان برگزار می گردد، حضور پر رنگ هنرمندان ایرانی را نیز درکنار هنرمندان افغانستانی مشاهده می کنیم که این خود بیانگر اهمیت هنری می باشد که در حیطه آن هیچ حد و مرزی وجود ندارد.

آقای سلطانی در پیوند به اهمیت برگزاری این نمایشگاه ها و تاثیر آن بر تعاملات اجتماعی و نزدیکی دو کشور ابراز داشت: هنر یگانه دریچه ای از عشق،معرفت و زیبایی هست که از طریق آن می توانیم با سایر فرهنگ ها و مردم کشورهای دیگر ارتباط برقرار نماییم و این ارتباط هنری می تواند بسیار عمیق باشد.

وی درپایان این مصاحبه  خطاب به هنردوستان گفت: ناگفته های تان را از دریچه دنیای هنر و عشق به تصویر بکشید.

نظر شما
ارسال نظر