نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
702
-
الف
+

قدردانی «فرهاد دریا» از شبکه آی فیلم2

در این گزارش پیام ویدیویی «فرهاد دریا» یکی از برترین موسیقی‌دانان افغانستان به نوآوازخوان های مسابقه «نواهنگ» را نظاره می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «فرهاد دریا» آوازخوان محبوب و سرشناس افغانستان در یک پیام ویدیویی ضمن قدردانی از عوامل تهیه و تولید مسابقه «نواهنگ» ابراز داشت: «درود ویژه به آوازخوان های جوانی اهدا می شود که با تمام هیجان و امید در این راه قدم گذاشته اند. شما رسالت دارید تا کاروان موسیقی و هنر افغانستان را که پیشکسوتان این عرصه تاکنون زنده و جاری نگه داشته اند را به پیش ببرید و نگذارید که صدای موسیقی افغانستان بمیرد».

وی خطاب به اشتراک کنندگان مسابقه نواهنگ اظهار داشت: «شرایطی که شما در آن کار می کنید ساده و راحت نیست، زندگی شما با وظیفه ای که بر دوش گرفته اید دشوار خواهد بود، من به عنوان برادر کلان تر که تجربه ای افزون بر شما در این مسیر داشته ام، درخواست می کنم نگذارید این کاروان متوقف شود».

«فرهاد دریا» عنوان کرد: «شما باید در انجام این تکلیف پیروز شوید، این آرزوی هر انسان عاشق زندگی و هنر است که در میدان های رقابت پیروز و سربلند باشد».

آقای دریا همدلی و صمیمیت را وظیفه و رسالت هر هنرمند دانست و گفت: «اگر با هم متحد باشید، گوش جهان از صدای شما پر می شود. با هم باشید تا از این میدان، پیروز به در شوید و کاروان عشق، هنر و موسیقی در افغانستان جاری و پر از هیجان بماند».

لازم به ذکر است «فرهاد دریا» به عنوان یکی از برترین موسیقی‌دانان افغانستان نه تنها به واسطه آوازخوانی بلکه به دلیل اعمال خیرخواهانه اش نزد مردم افغانستان شناخته می‌شود و از سال 2006 میلادی تاکنون سفیر صلح سازمان ملل متحد در افغانستان می‌باشد.

این آوازخوان افغانستانی افزون بر زبان فارسی که زبان مادری او می باشد، به زبان های پشتو، ازبکی و هندی نیز آواز می خواند.

«یار بی وفا»، «راه رفته»، «محلی»، «زار و جانه»، «باران»، «غزل»، «بلبل آواره»، «بزم غزل»، «مهربانی»، «بیگم جان»، «آتش پرچه»، «افغانستان»، «شکر» و ... از جمله آلبوم های این آوازخوان افغانستانی می باشد.

در ویدیوی بالا پیام ویدویی «فرهاد دریا» خطاب به اشتراک کنندگان مسابقه «نواهنگ» را تماشا می کنید.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر