نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
985
-
الف
+

مروری بر پیشینه تاریخی شهر «کابل» به همراه تصاویر جذاب

در این گزارش تصاویر کمتر دیده از شهر کابل را نظاره گر خواهید بود.

به گزارش آی فیلم 2، «کابُل»، پایتخت افغانستان با جمعیتی حدود ۴٬۲۰۰٬۰۰۰ نفر و مساحتی حدود ۱٬۰۲۳ کیلومتر مربع است و در آن از همهٔ قومیت‌های اصلی افغانستان زندگی می‌کنند.

مرکز این شهر، شامل بافت کهنه و قدیمی آن می‌باشد که مناطق پل خشتی، خوابگاه، کاه فروشی، مرادخانی، ده افغانان، چنداول، شوربازار، سراجی و باغ علیمردان را در بر می‌گیرد.

شهر کابل قدمتی چند هزار ساله دارد؛ پادشاهان بسیاری سال‌ها روی شهر به خاطر موقعیت استراتژیکی آن که در طول مسیرهای جنوب و مرکز آسیا قرار گرفته، به جنگ پرداخته اند.

شهر کابل تغییرات بسیاری را در تاریخ به خود دیده و باشندگان این شهر وقایع و دگرگونی های بسیاری را شاهد بوده اند اما این تغییرات با ثبت عکس های مختلف از 200 سال قبل، جذابیت وصف نشدنی دارد.

به همین بهانه در برنامه تعاملی «پنجره»، تصاویر زیبایی از شهر کابل تهیه شده که به همراه تاریخچه آن در ویدیو بالا مشاهده می کنید.

«پنجره آی فیلم» یک برنامه تعاملی ویژه ارتباط با مخاطبان آی فیلم2 می باشد که دارای بخش های مختلفی چون انعکاس پیام های ارسالی مخاطبان، معرفی مشاهیر و هنرمندان افغانستان، ایران و تاجیکستان، گردشگری، موسیقی و گفت و گو با هنرمندان و ... است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر