نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3353
-
الف
+

تحفه «شاه رسول قاسمی» به برندگان فصل سوم مسابقه نواهنگ

«شاه رسول قاسمی» با حضور در استدیو آی فیلم 2 از معیارهای داوری و گزینش نفرات برتر فصل سوم مسابقه «نواهنگ» گفت.

«شاه رسول قاسمی» آوازخوان افغانستانی با حضور در استدیو شبکه آی فیلم 2 معلوماتی از نحوه داوری در مرحله راستی آزمایی فصل سوم مسابقه نواهنگ ارائه کرد.

این هنرمند افغانستانی با حضور در برنامه «پنجره آی فیلم» به اشتراک کنندگانی که به مرحله اجرای تلویزیونی مسابقه نواهنگ راه پیدا کردند توصیه هایی نمود که در ادامه می خوانید:

آی فیلم 2: به عنوان یکی از داورانی که در مسابقه آوازخوانی «نواهنگ» حضور پیدا کردید چه حسی دارید؟

«شاه رسول قاسمی»:مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و امیداورم از طریق همکاری با سایر داوران و پیشنهادهای عوامل تولید نتیجه خوبی حاصل شود و حق به حق دار برسد؛ بلاخره هنگامی که در جایگاه قضاوت و داوری یک رای صادر می شود حتما بازخوردهای مثبت و منفی در پی خواهد داشت و نمی توان همه را راضی نگه داشت.

آی فیلم 2: برگزاری مسابقه نواهنگ تا چه حد در کشف و معرفی استعدادهای جوان می تواند تاثیرگذار باشد؟

«شاه رسول قاسمی»: مسابقه نواهنگ برای نوآوازخوان ها و هنرمندان جوان بسیار تاثیر گذار بوده است چون آن ها به واسطه حضور در این رویدادهای رقابتی در ارتباط با مخاطبان و هنردوستان به سرعت نقاط کاستی و عیب هایشان را برطرف و به سرعت رشد می کنند.

آی فیلم 2: با توجه به اینکه شما در مرحله راستی آزمایی، داوری داوطبان را به همراه «عارف جعفری» بر عهده داشتید، سطح آمادگی آوازخوان ها را چگونه ارزیابی می کنید؟

«شاه رسول قاسمی»: همه ما تلاش می کنیم تا فصل سوم مسابقه نواهنگ از همه جهت نسبت به دو فصل قبلی آن با کیفیت بالاتری تولید شود و فرآیند داوری و گزینش نفرات برتر فقط بر اساس استعدادهایشان فارغ از اینکه از کدام قوم یا ولایت هستند انجام شود.

البته باید بگویم که برای برگزیدگان نفرات اول تا سوم این مسابقه یک تحفه از جانب خود دارم و آن این است؛ که منتخبان را برای تولید یک قطعه از ابتدای ساخت تا منتشر شدن در بازار موسیقی همراهی خواهم کرد.

آی فیلم 2: در خصوص مراحل گزینش اشتراک کنندگان در مرحله راستی آزمایی این مسابقه و نحوه انتخاب آوازخوان ها صحبت کنید.

«شاه رسول قاسمی»: با همکاری عوامل تولید برنامه و «عارف جعفری» داور دیگر این مسابقه، ویدیو های ارسالی درخواست کنندگان را که در حدود 400 نفر بودند مشاهده کردیم، در حدود 130 نفر برای اجرای حضوری در مرحله راستی آزمایی انتخاب و از بین آن ها نیز 42 نفر برای اشتراک در مرحله تلویزیونی برگزیده شدند.

در بین این آوازخوان ها هنرمندان بسیار با استعدادی حضور داشتند به طوری که امر داوری و قضاوت در بین آن ها کار بسیار دشواری بود.

استقبال و درخواست برای حضور در مسابقه نواهنگ زیاد بود به طوری که هنوز هم هنرمندانی هستند که برای اشتراک ویدیو ارسال می کنند اما متاسفانه زمان ثبت نام به پایان رسیده است.

آی فیلم 2: در جایگاه داور چه توصیه ای برای اشتراک کنندگان فصل سوم مسابقه نواهنگ دارید؟

«شاه رسول قاسمی»: در خصوص استعداد آوازخوانی صحبتی ندارم چون به نظر من امری خدادادی است اما آن ها می توانند در گزینش شعر و موسیقی برای اجراهای خود دقت بیشتری داشته باشند و پیشنهاد می کنم که بدون استرس و نگرانی روی استیج حاضر شوند.

از جانب خود بیان می کنم که آماده هستم تا تجربیات خود را در اختیار آوازخوان های جوان قرار دهم تا بتوانند با اتکا به نظرات مشورتی عیب و ایراد های کار خود را برطر نمایند.

آی فیلم 2: در انتها صحبت و پیامی برای مخاطبان شبکه آی فیلم 2 دارید، بفرمائید.

«شاه رسول قاسمی»: ضمن تشکر و قدردانی از عوامل تولید برنامه «پنجره آی فیلم» که پیش از شروع برنامه نواهنگ، فرصت را برای بیان دیدگاه های داوری در اختیار ما قرار دادند، از مخاطبان این شبکه ماهواره ای هم درخواست داریم تا انتهای فصل سوم مسابقه نواهنگ در کنار ما باشند.

لازم به ذکر است که مرحله راستی آزمایی فصل سوم مسابقه نواهنگ در دو قسمت در روز های چهارشنبه و پنجشنبه 7 و 8 جدی (دی) 1401 ساعت 20:00 به وقت تهران، 21:00 به وقت افغانستان و 21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر