نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1520
-
الف
+

«حمید سائل»: موسیقی زمینه ساز تقویت دوستی‌ بین هنرمندان و مخاطبان در اقوام مختلف می‌شود

«حمید سائل» هنرمند افغانستانی در حاشیه جشنواره موسیقی نواحی ایران از کارکرد هنر موسیقی برای اتحاد و یکپارچگی اقوام مختلف سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «حمید سائل» سرپرست گروه موسیقی اخوان افغانستان در حاشیه جشنواره موسیقی نواحی ایران در یک مصاحبه اظهار کرد: هنر موسیقی مهم ترین ابزار برای اتحاد و یکپارچگی اقوام محسوب می شود.

به باور او هنر موسیقی به سبب برخورداری از اصوات دلنشین و اشعار پرمعنی مهم‌ترین ابزار برای اتحاد بین اقوام به حساب می‌آید و همچنین موسیقی زمینه ساز تقویت دوستی‌ها و رفاقت‌ها بین هنرمندان و مخاطبان در اقوام مختلف می‌شود.

سرپرست گروه موسیقی اخوان با اشاره‌ به شباهت‌های ذاتی و ساختاری موسیقی ایران و افغانستان، خاطرنشان کرد: موسیقی دو کشور ریشه‌ یکسانی دارند اما انواعی از خرده فرهنگ‌های موسیقیایی در هر دو جانب وجود دارد که سبب تفکیک موسیقی دو کشور می‌شود.

سائل گفت: در سال‌های اخیر شاهد هجمه موسیقی‌های ناهمگون به موسیقی اصیل افغانستانی هستیم اما تلاش داریم با تکیه بر فرهنگ غنی موسیقی افغانستان، موسیقی اصیل خود را از گزند آسیب‌ها صیانت کنیم.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌ها هر چند در حوزه فرهنگ ثمرات زیادی به همراه دارد، اما اصلی ترین دستاورد چنین رخدادهایی ایجاد هم گرایی جوانان اقوام مختلف با یکدیگر است.

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان و هنردوستان در گلستان آغاز به کار کرد.

این جشنواره 23 الی 27 عقرب (آبان) با حمایت دفتر موسیقی ایران در تالار «فخرالدین اسعد گرگانی» برگزار می‌شود.

شبکه آی فیلم 2 نیز با هدف معرفی موسیقی اصیل افغانستان و شناسایی و معرفی استعدادهای خوانندگی ویژه مهاجرین افغانستانی مقیم ایران تاکنون مسابقه «نواهنگ» را در دو فصل برگزار کرده است.

گفتنی است که فراخوان فصل سوم مسابقه «نواهنگ» منتشر شده و علاقه مندان برای آگاهی از شرایط  حضور و نحوه ارسال آثار خود در این رقابت می توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

شرایط اشتراک در فصل سوم مسابقه «نواهنگ» شبکه آی فیلم۲ اعلام شد

م ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر