نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
955
-
الف
+

«امید حسینی»: «نواهنگ» امکان شناخت سبک های مختلف موسیقی افغانستان را فراهم می کند

«امید حسینی» آوازخوان جوان افغانستانی در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم 2 از فواید برگزاری دور سوم مسابقه «نواهنگ» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «امید حسینی» آوازخوان جوان افغانستانی ضمن قدردانی از عوامل برگزاری مسابقه «نواهنگ» در یک مصاحبه بیان کرد: جای سپاسگزاری دارد که در این برنامه سازوکارهایی فراهم شد تا استعداد های موسیقی افغانستان در ایران بتوانند هنر خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود: قطعاً برگزاری مسابقه «نواهنگ» در شرایط فعلی کشور افغانستان امکاناتی را فراهم‌ کرده است تا هنرمندان جوان با به چالش کشیدن هنر خود در کنار دیگر آوازخوان ها تجربه کسب کنند. به امید روزهایی پر از اتفاقات خوب برای هنر موسیقی افغانستان.

این هنرمند جوان ابراز داشت: «نواهنگ» به نوعی قوت قلب هنردوستانی است که برای چالش های مسیر هنری خود می‌توانند تجربه بزرگی کسب کنند و از سوی دیگر این برنامه امکان شناخت سبک های مختلف موسیقی افغانستان را برای نوآموزان موسیقی فراهم می کند.

حسینی به اشتراک کنندگان فصل سوم مسابقه «نواهنگ» توصیه کرد: با وجود اساتیدی که نقش بزرگی در روند داوری یا حتی یاوری هنرجوها در این برنامه دارند اشتراک کنندگان می بایست تمام هوش و احساس خود را به کار بگیرند تا بتوانند از فرصت های پیش آمده نهایت استفاده را داشته باشند و از تجربه هنرمندانی که در دور قبل اشتراک داشتند و در قالب مشاور در برنامه حضور دارند بهره مند شوند تا تلاش هایشان به ثمر برسد.

«امید حسینی» با اشاره به رسالت هنرمندان ابراز داشت: اساس و پایه‌ هنر موسیقی بیان کلامی است که از دل یک انسان برخواسته و بر دل ها خواهد نشست. تا بوده این امکان زیبای جهان بر پرده‌ بی ریای هستی چرخشی مداوم داشته و به ابدیت می پیوندد و این پیام موسیقی بر تمام عالمیان خواهد بود، درسی که از ابتدا بوده و تا بی نهایت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر هر کسی که عاشق هست بر کلام موسیقی، این رسالتی است از معشوق به عاشق. موسیقی پایان کلامی ندارد و بنده‌ حقیر جز آرزوی سعادت همه‌ انسان‌ها و هموطنانم در دلم سخنی نیست.

در انتها حسینی شعری را خطاب به مخاطبان قرائت و گفت: 

هنر دردیست که دور از شهرت هاست
دردی از جنس اشتیاق جان به پرواز
احساسیت از تولد یک ارغوانِ سایه تا خورشید بیکران
هنر جاودانگی یک عشق است
بماند به یادگار این مصرع جاودان
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

«امید حسینی» از برگزیدگان مردمی فصل اول مسابقه «نواهنگ» متولد سال 1373 در تهران است که سابقه برگزاری چندین کانسرت در تهران را دارد.

گفتنی است که فراخوان فصل سوم مسابقه «نواهنگ» منتشر شده است و علاقه مندان برای آگاهی از شرایط  حضور و نحوه ارسال آثار خود در این رقابت می توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

شرایط اشتراک در فصل سوم مسابقه «نواهنگ» شبکه آی فیلم۲ اعلام شد

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر