نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1552
-
الف
+

تجربه داوری در مسابقه «نواهنگ» از زبان «عارف جعفری»

«عارف جعفری» خواننده و آهنگ‌ساز افغانستانی در مصاحبه با خبرنگار شبکه آی فیلم2 از تجربه داوری در مسابقه «نواهنگ» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «عارف جعفری» خواننده و آهنگ‌ساز افغانستانی و یکی از داوران فصل های اول و دوم مسابقه نواهنگ در مورد تجربه قضاوت در این رقابت گفت: تجربه بسیار خوبی بود چرا که با چهره های جدید در عرصه موسیقی افغانستان آشنا شدم، همچنین همکاری با آقای «چراغعلی» که از اساتید برجسته موسیقی ایران است از جمله تجربه های خوب داوری در این رقابت بود.

وی در پیوند با نقاط قوت برنامه «نواهنگ» اظهار داشت: توجه به موسیقی افغانستان و همچنین تمرکز بر روی نسل جدید هنرمندان که به تنهایی قادر است آینده موسیقی افغانستان را تضمین کند، بسیار ارزشمند بوده و از نقاط قوت این رقابت می باشد.

«عارف جعفری» در مورد تاثیر مسابقه «نواهنگ» بر موسیقی افغانستان عنوان کرد: هر اندازه که مسابقه «نواهنگ» قوی تر اجرا شود و سرمایه گذاری بیشتری در این بخش صورت بگیرد، به طور حتم موفقیت و تاثیر بیشتری را در این عرصه شاهد خواهیم بود و اگر این موضوع تداوم یابد، مسابقه نواهنگ به یکی از قطب های موسیقی افغانستان مبدل خواهد شد.

داور فصل دوم مسابقه «نواهنگ» ضمن اشاره به انتخاب صحیح آهنگ توسط اشتراک کنندگان گفت: توانایی های خود را با تمرین افزایش داده و به فرم های مختلف موسیقی افغانستان مانند محلی، فولکلور، کلاسیک و پاپ توجه کنند و همچنین آثار برتر را مرور کنند تا برای انتخاب و اجرای آهنگ ها تسلط کافی داشته باشند.

وی در پیامی خطاب به اشتراک کنندگان ناکام دوره های قبل توصیه نمود: مسابقه «نواهنگ» هم یک عرصه رقابت است و وقتی اشتراک کنندگان به دلایل مختلف حذف می شوند دلیل بر ناتوان و ضعیف بودن اشتراک کنندگان نیست، توصیه من این است که ناامید نشده و با تمرین بیشتر برای موفقیت تلاش کنند.

«عارف جعفری» در پایان گفت: امیدوارم فصل جدید نواهنگ از طرف مخاطبین بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد و از هنرمندان پیشکسوت تقاضا دارم این برنامه را بیشتر حمایت کنند تا با قدرت بیشتر مسابقه نواهنگ را پیش ببریم.  

«عارف جعفری» خواننده، آهنگ‌ساز، ادیب، شاعر و هنرمند معاصر افغانستان از دوره نوجوانی به هنر موسیقی و ادبیات علاقه داشت و افزون بر سرایش شعر، سازهای نی، کیبورد و هارمونیه را نیز در جوانی فرا گرفت.

جعفری کتاب «از جنس پریشانی» را چاپ و روانه بازار کرده و از بنیان‌گذاران خانه ادبیات افغانستان در ایران و نیز عضو هیئت مدیره آن است.

عضویت در دبیرخانه جشنواره ادبی قند پارسی، دبیرخانه سلسله همایش‌های نقد ادبی «شب‌های کابل» و شورای نویسندگان فصل­نامه «فرخار» از دیگر فعالیت‌های ادبی عارف به شمار می‌رود.

«صیاد»، «رود»، «صبا مزار میرم»، «پرواز» و «تا آن سوی سمرقند» از جمله آلبوم هایی است که تا کنون از «عارف جعفری» این آوازخوان افغانستانی نشر شده است.

بیشتر بخوانید:

«محمدرضا قربانی»: رقابتی سخت در انتظار اشتراک کنندگان مسابقه «نواهنگ»

«داوین نیکزاد»: مسابقه نواهنگ یک اتفاق خوب و مثبت برای هنرمندان افغانستان است

«علی عمر»: مسابقه «نواهنگ» فرصتی است برای خوانندگان افغانستان تا زبان گویای ملت خود باشند

«علی خوشبین»: خوانندگان جوان در حفظ و ترویج موسیقی افغانستان مسئول هستند

«احمد جیلانی»: مسابقه «نواهنگ» فرصتی برای معرفی موسیقی اصیل افغانستان در منطقه و جهان است

«کبیر حسینی»: بزرگترین نقطه قوت «نواهنگ» زنده نگاه داشتن موسیقی اصیل افغانستان است

ع ا /ح ح

نظر شما
ارسال نظر