نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1113
-
الف
+

گزارش تصویری از برگزاری هفته فرهنگی ایران در شهر «کولاب» تاجیکستان

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان از 9 تا 15 ماه عقرب (آبان) با حضور هیئتی متشکل از مقامات رسمی، فرهنگی و هنری دو کشور برگزار  شد.

به گزارش آی فیلم2، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور بیش از 51 هنرمند در عرصه‌های مختلف هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، تذهیب، نگارگری، خطاطی و نقاشی‌خط، سفالگری،فیروزه‌کوبی، دوخت و دوز با نخ و پنبه، بافت فرش و گلیم، شاهنامه‌خوانی، ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، گروه‌های مختلف موسیقی کلاسیک و پاپ گروه شهپر در هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان برگزار شد.

«محمود سالاری» معین امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران عصر روز یکشنبه 15 عقرب (آبان) در ادامه حضور در برنامه روز‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، با استقبال گرم و چشمگیر مردم منطقه «کولاب» در جمهوری تاجیکستان با هیات همراه وارد این شهر شد.

معین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با حضور در دانشگاه ملی «ابو عبدالله رودکی» با قدردانی از میهمان‌نوازی مردم کولاب، به پیشینه روابط و ریشه مشترک تاریخی و تمدنی دو کشور دوست و برادر ایران و تاجیکستان اشاره کرد و گفت: ایران و تاجیکستان دوستان قدیمی عصر سختی‌ها هستند.

وی افزود: امروز هنرمندان ما به کشور شما آمده اند تا در پاسخ به حضور هنرمندان تاجیک در ایران زمین، دستاوردهای هنری گرانسنگ خود را به شما معرفی و در معرض نمایش قرار دهند.

در ادامه گزارشی از برگزاری مراسم فرهنگی ایران در تاجیکستان را تماشا می کنید:

هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان

م ا 

نظر شما
ارسال نظر