نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1094
-
الف
+

برگزاری افتتاحیه هفته جهانی گردشگری زیارت در مرکز جوانان شهر «سمرقند»

مراسم افتتاحیه هفته جهانی گردشگری زیارت در مرکز جوانان شهر «سمرقند» برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، مراسم افتتاحیه هفته جهانی گردشگری زیارت در مرکز جوانان شهر «سمرقند» توسط وزارت گردشگری و میراث فرهنگی ازبکستان و استانداری «سمرقند» سازماندهی و برگزار شد.

 «عزیز عبدالحکیم اف» معاون نخست وزیر، وزیر گردشگری و میراث فرهنگی ازبکستان طی اظهاراتی در این مراسم با اشاره به اینکه گردشگری مهم‌ترین زمینه اقتصاد ازبکستان است، گفت: ابتکارات «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور و اصلاحات وی در راه ایجاد شرایط مناسب برای گردشگران در این مسیر نقش مهمی ایفا می‌کند.

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی ازبکستان اظهار داشت: طی مدت کوتاهی در زمینه جذب گردشگران خارجی به کشور و ایجاد شرایط مطلوب برای آن ها اقدامات لازم انجام شد. از جمله برای شهروندان 90 کشور رژیم لغو روادید اجرایی و سیستم الکترونیکی روادید راه اندازی و برای شرکت‌های گردشگری تسهیلات مالیاتی ارائه شد.

معاون نخست وزیر ازبکستان عنوان کرد: هم اکنون در این کشور زیربناهای گردشگری زیارت توسعه یافته، برای گردشگران استانداردهای حلال اجرایی شده که امروز این اقدامات نتایج مثبت خود را به ارمغان آورده است.

معاون نخست وزیر ازبکستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در سال 2023 میلادی در شهر «سمرقند» نشست مجمع عمومی سازمان گردشگری جهانی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود که امروز تمهیدات این نشست در دست انجام است.

وی افزود: در سال 2023 میلادی شهر «سمرقند» به پایتخت گردشگری جهان تبدیل خواهد شد.

 در چارچوب هفته جهانی گردشگری زیارت در شهر «سمرقند» نمایشگاه معماری اسلامی، نشست بین المللی «آسیای مرکزی – مرکز فرهنگ اسلامی»، جشنواره «نغمه‌های قلب» و مراسم‌های دیگر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سفر به «سمرقند» ؛ دیار نام آشنای فرهنگ و ادب پارسی + تصاویر

برقراری روابط خواهر خواندگی بین 2 شهر تاریخی ایران و ازبکستان

 

م ا 

نظر شما
ارسال نظر