نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1315
-
الف
+

گفت و گو با «سعید امیرسلیمانی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران

«سعید امیرسلیمانی»، بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران امشب در برنامه «خارج از کادر» از کارنامه هنری خود خواهد گفت.

به گزارش آی فیلم 2، برنامه «خارج از کادر» با حضور«سعید امیرسلیمانی» بازیگر پیشکسوت ایرانی امشب 20 میزان (مهر) از آی فیلم۲ نشر خواهد شد.

«سعید امیرسلیمانی» زاده ۱۷ عقرب (آبان ۱۳۲۱) در تهران، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده اهل ایران است.

فعالیت حرفوی او از هجده سالگی و با ورود به تیاتر آغاز شد. مدتی بعد به همراه جمشید مشایخی، ایرج امامی و آزیتا لاچینی گروهی را تشکیل دادند.

وی در سال ۱۳۶۹ فلم «چون ابر در بهاران» را ساخت که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را نیز خودش بر عهده داشت. این فلم به موشک باران تهران و ویرانی‌های روحی و جسمی آن می‌پردازد و از فلم‌های موفق سینمای جنگ ایران محسوب می‌شود.

امیرسلیمانی پس از سال ها دوری از دنیای بازیگری، با دعوت «محمدرضا ورزی» برای بازی در سریال تلویزیونی «معمای شاه» به قاب تلویزیون بازگشت و فعالیت هنری خود را از سر گرفت.

سوفی و دیوانه (۱۳۹۵)، آشوب (۱۳۹۴)، فوتبالیست‌ها (۱۳۷۹)، جنگجوی پیروز (۱۳۷۷)، کمیته مجازات (۱۳۷۷)، مهریه بی‌بی (۱۳۷۳)، لبه تیغ (۱۳۷۱)، دلشدگان (۱۳۷۰)، دندان طلا (۱۳۷۰)، ناصرالدین‌شاه آکتور سینما (۱۳۷۰) و... از جمله فلم های «سعید امیرسلیمانی» می باشد.

وی همچنین در سریال های هزاردستان، دبیرستان خضراء، تبریز در مه و معمای شاه که از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده، هنرنمایی نموده است.

گفتنی است برنامه «خارج از کادر» با حضور «سعید امیرسلیمانی» امشب 20 میزان (مهر) 1401 ساعت 20:30 به وقت تهران، ساعت 21:30 به وقت کابل و 22:00 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر