نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2638
-
الف
+

«فرزانه نوابی» در برنامه «پنجره»: آی فیلم 2 انعکاس دهنده چهره ای نو از افغانستان

«فرزانه نوابی» عملکرد شبکه آی فیلم 2 درهمبستگی دو ملت ایران و افغانستان را مثبت توصیف کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «فرزانه نوابی» بانوی هنرپیشه افغانستانی در گفتگو با گرداننده برنامه پنجره آی فیلم 2 از تجربیات حرفوی خود و تاثیرات مثبت تاسیس شبکه آی فیلم 2 در نزدیکی دو ملت ایران و افغانستان سخن گفت.

بانو «نوابی» با اشاره به نحوه ورودش به عرصه بازیگری اظهار کرد: تجربه و تحصیل نقش زیادی در دیدگاه و حرفه افراد دارد؛ من که از طفولیت وارد حرفه بازیگری شدم و نیز در کنار آن تلاش و علاقه مندی ام به هنر در زندگی حرفوی ام به ویژه در فهمیدن اصول و قوانینی که یک هنرپیشه باید بر روی صحنه بفهمد و انتخاب نقش هایم  تاثیر زیادی داشته است.

این بازیگر جوان افغانستانی با تاکید بر تاثیر تشویق های فامیل و تاثیر آن در زندگی هنری اش گفت: بدون شک نقش فامیل به عنوان یک حمایتگر بزرگ بر روی زندگی و انتخاب های فردی تاثیر به سزایی دارد و این همراهی افتخار بزرگی است که موجب باورمندی هر انسانی می شود.

وی در این خصوص افزود: هر فرد بنا به شرایط، موقعیت جغرافیایی و فرهنگ حاکم در کشورش برای انجام یک سری فعالیت ها با چالش هایی مواجه خواهد شد؛ من به همراه پدر و مادرم که از هنرمندان افغانستان می باشند یک فامیل کوچک هنری را تشکیل داده ایم. خوشبختانه هم فکری و حمایت های پدرم مایه دلگرمی من بوده و همیشه مرا در حرفه هنری ام راهنمایی کرده است، چالش های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی پیش رو را برایم حل می کرد و همین امر تاثیر زیادی در موفقیت ها و جایگاه کنونی ام داشته است.

بازیگر سریال «سرخ سالی» در پاسخ به سوال «نادیا پروانی» گرداننده برنامه پنجره آی فیلم در خصوص گزینش بین شهرت و محبوبیت که همراه همیشگی هر هنرمندی است بیان داشت: فکر می کنم شهرت را هر فردی می تواند از هر طریقی به دست آورد اما چیزی که افراد کمی به آن دسترسی دارند و افتخار آن را نه تنها خود شخص بلکه نسل های بعدی او هم می توانند همراه داشته باشند محبوبیت است.

وی در این خصوص اضافه کرد: افتخار می کنم که یک هنرمند افغانستانی هستم و مردم سرزمینم را از صمیم قلب دوست دارم؛ امیدوارم روزی برای مردم سرزمینم هنرمند محبوبی باشم و اگر زمانی به شهرت دست پیدا کنم هرگز از آن سوء استفاده نمی کنم و تلاش می کنم تا شرایط هنرمندان کشورم به ویژه دشواری هایی که بانوان هنرمند افغانستانی با آن مواجه هستند را حل کنم.

«فرزانه نوابی» با تاکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین ایران و افغانستان و عملکرد موثر شبکه آی فیلم 2 در نزدیکی این دو ملت یادآور شد: من یکی از بینندگان شبکه شما هستم که فلم ها، سریال ها و به ویژه گزارش های خوبی که از فعالیت های هنرمندان افغانستانی را نشر می کنید؛ تماشا می کنم.

نوابی در پایان تصریح کرد: برایم بسیار دوست داشت داشتنی است که کشور دوست و همسایه ما ایران، افغانستان را نادیده نمی گیرد. تاسیس شبکه آی فیلم 2 برای کشور های فارسی زبان به ویژه افغانستان موجب دلگرمی و انرژی است که آن را به فال نیک می گیریم. افغانستان یک کشور با فرهنگ و تمدن بزرگ است و آی فیلم 2 توانسته است چهره تازه ای از آن را به جهانیان نشان دهد. 

گفتنی است، «فرزانه نوابی» زاده 1381 هجری خورشیدی بازیگر سینما و تلویزیون افغانستان است که در فلم ها و سریال های مختلف حضور داشته است.

فلم «مینه‌ سرگردان» با بازیگری فرزانه نوابی در نقش شخصیت مرکزی، به کارگردانی «یوسف بره‌کی» بارها در سینماهای جهان به نمایش گذاشته شده و موفق به دریافت جوایز متعددی در جشنواره‌های متفاوت گشته است.

این بانوی هنرمند در فلم‌های «نقاب پوش»، «نامه ای به رئیس جمهور» و سریال های «خط سوم»، «سرخ سالی»، «شهربانو» و «خاک و مرجان» نیز ایفای نقش داشته است.

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر