نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6066
-
الف
+

«احمد عارف نوری»: برگزاری جشنواره «دیدنو» امید تازه ای در هنرمندان افغانستان ایجاد کرد

«احمد عارف نوری» کارگردان جوان افغانستانی در مصاحبه با شبکه آی فیلم 2 از پیامد ها و آثار برگزاری جشنواره «دید نو» سخن گفت.

«احمد عارف نوری» کارگردان فلم «صبور و تمنا» که اخیراً در جشنواره «دید نو» افغانستان جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد در یک مصاحبه آنلاین با گرداننده برنامه پنجره آی فیلم 2 از تاثیرات برگزاری این جشنواره در بین سینماگران این کشور سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «احمد عارف نوری» با اشاره به روند برگزاری جشنواره «دید نو» عنوان کرد: همه فرهنگیان و سینماگران افغانستان با توجه به رویدادهای اخیر که در کشور رخ داد بسیار ناامید بودند اما برگزاری این جشنوار انگیزه ای نو در قشر هنرمندان ایجاد کرد چون تا چندی پیش هیچ کس گمان نداشت که حتی درب سینماها در افغانستان گشوده شود.

این هنرمند افغانستانی در مصاحبه با «نادیا پروانی» گرداننده و تهیه کننده برنامه «پنجره آی فیلم» در خصوص محتوای آثار اشتراک کننده در جشنواره دید نو اظهار کرد: بیشتر آثار به تازگی تولید شده بودند و محتوای آن ها بر اساس عنعنات و فرهنگ اصیل افغانستان و مسائلی چون همبستگی اقوام و فرهنگ اسلامی ساخته شدند. 

کارگردان فلم «صبور و تمنا» در خصوص تجربیات حرفوی خود در عرصه هنری بیان داشت: سینما جایگاه ویژه ای در زندگی من دارد. حدود 15 سال در این بخش فعالیت دارم و تا کنون حدود هفت فلم بلند، دو فلم کوتاه و یک مستند را ساخته ام و به تازگی نیز سریالی به نام «روزگار» را کارگردانی کرده ام که در حال نشر می باشد.

بر اساس صحبت های «احمد عارف نوری» فلم «صبور و تمنا» به نویسندگی «قاهر پیکارجو» و در «کابل» فلمبرداری شده است.

گفتنی است در جشنواره فلم «دید نو» که به مدت چهار روز در کابل برگزار شد 37 فلم کوتاه و مستند ساخته فلم‌سازان افغانستان به نمایش درآمد و جوایزی در بخش‌های «بهترین داستان»، «بهترین کارگردانی» و «بهترین مستند» به آثار برگزیده اهدا شد.

بیشتر بخوانید: 

اختتامیه جشنواره فلم‌ «دید نو» افغانستان با معرفی نفرات برتر برگزار شد

م ا 

نظر شما
ارسال نظر