نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1640
-
الف
+

بانوی هنرمند افغانستانی؛ برگزاری جشنواره فیلم «دید نو» بسیار انگیزه بخش بود

«عاطفه محمدی» فلم‌ساز افغانستانی در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم 2 از دغدغه بانوان هنرمند برای فعالیت در عرصه هنری سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «عاطفه محمدی عرب» کارگردان افغانستانی که با فلم «مرداب لاله» در جشنواره «دید نو» افغانستان اشتراک نموده است، ابراز داشت: برپایی جشنواره دید نو در شرایط کنونی یک پدیده مثبت و بسیار انگیزه بخش بوده است.

وی در گفتگو با خبرنگار آی فیلم2 در مورد مشکلات هنرمندان زن در افغانستان اظهار کرد: چالش بزرگی که ما فعلا با آن مواجه هستیم بی اعتمادی است باید به هنرمندان زن نیز اعتماد شود و میدان داده شود تا فعالیت کنند.

بانو محمدی در پیوند با آتیه فلمسازی در کشور افغانستان بیان داشت: ساخت فلم با مضمون خوب نیاز هر جامعه ای است و باید به جوانان برای ساخت آثار مناسب آموزش داده شود. در کشور افغانستان موضوعات بسیار برای فلم سازی و استعداد های فراوانی وجود دارد که باید روی آن کار کرد در غیر اینصورت همه این فعالیت های بی ثمر خواهد بود.

اولین دوره جشنواره فلم «دید نو» به مدت چهار روز در دو سینمای فعال شهر کابل برگزار شد و فلم ها به صورت رایگان برای مردم به نمایش در آمد.

مراسم اختتامیه این جشنواره نیز با حضور شماری از مسئولان نهادهای فرهنگی و هنرمندان سینمای افغانستان، روز پنجشنبه دهم سنبله در سینما «آریانا» کابل دایر شد و منتخبان بخش‌های رقابتی «بهترین داستان»، «بهترین کارگردانی» و «بهترین مستند» معرفی شدند.

لازم به ذکر است که فلم «مرداب لاله» به کارگردانی «عاطفه محمدی عرب» و نویسندگی «عاطفه نوری» در بخش «بهترین داستان» مقام اول را به دست آورد.

در پیوند با این خبر بخوانید:

«فیاض افتخار»؛ امکانات حلقه گمشده تولید آثار ارزشمند در افغانستان است

اختتامیه جشنواره فلم‌ «دید نو» افغانستان با معرفی نفرات برتر برگزار شد

اکران 37 فلم کوتاه و مستند در جشنواره فلم «دید نو» افغانستان

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر