نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1094
-
الف
+

گفت و گو با هنرمندان افغانستانی حاضر در جشنواره فلم «دید نو» افغانستان+ویدیو

تعدادی از سینماگران افغانستان در گفت و گو با خبرنگار شبکه آی فیلم 2 در کابل از ظرفیت های برگزای جشنواره «دید نو» برای تولید آثار هنری گفتند.

به گزارش آی فیلم 2، در حاشیه جشنواره فلم های کوتاه و مستند «دید نو» که چندی پیش در افغانستان برگزار شد تعدادی از هنرمندان این کشور در گفت و گو با خبرنگار شبکه آی فیلم 2 در کابل از دغدغه ها و فرصت های پیش آمده در این جشنواره سخن گفتند.

«قند آقا خاکسار» بازیگر فلم «عذاب وجدان» که در این جشنواره اشتراک داشت در گفت و گو با «سید محسن حسینی» خبرنگار آی فیلم 2 در کابل در خصوص دستاورد های برگزاری این جشنوراه گفت: برپایی چنین برنامه هایی باعث دلگرمی هنرمندان و مردم می شود؛ امیدواریم که در ادامه این برنامه ها زمینه برای تولید فلم های بلند نیز فراهم شود و سینماها در اختیار تولیدکنندگان آثار هنری قرار گیرد.

خاکسار افزود: آثار اشتراک کننده در جشنواره فلم «دید نو» افغانستان پیام های مفیدی در زمینه های اسلامی، تعلیم و تربیت، معضلات مربوط به سوء مصرف مواد مخدر و ... را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

«بشیر احمد نذیری» از دیگر هنرمندان حاضر در جشنواره «دید نو» در خصوص استقبال فلمسازان و مردم از این رویداد عنوان کرد: با توجه به تحولات اخیر در افغانستان قشر وسیعی از هنرمندان این کشور ناگزیر به مهاجرت شدند و همین امر موجب سرخوردگی در بین مردم و هنرمندان شد اما به دید من با همه شرایط پیش آمده سینما هنوز در افغانستان زنده است و  برگزاری چنین برنامه هایی مایه دلگرمی اقشار مختلف جامعه می شود و رسالت ما به عنوان هنرمند این است که نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

«اسماعیل غنی زاده» ایفا کننده نقش مرکزی فلم «عذاب وجدان» نیز در ارتباط با آینده سینما در کشور افغانستان اظهار کرد: در هر زمینه ای که فعالیتی انجام شود گامی رو به جلو و مثبت تلقی می شود؛ برگزاری این برنامه نیز موجب خرسندی مردم و اقشار مختلف هنرمندان بود؛ اگر چه اکثر این آثار با هزینه شخصی تولید شده و مشقات بسیاری برای عوامل داشت اما عشق و علاقه آن ها به وطن و حرفه شان موجب شد تا آثار را برای اکران در این جشنواره آماده کنند.

وی در این خصوص اظهار داشت: از عوامل برگزاری این جشنواره بسیار تشکری می کنم امیدوارم که با یاری و کمک یکدیگر زمینه رشد و شکوفایی کشور افغانستان را فراهم کنیم.

غنی زاده بیان داشت: مردم با وجود مشکلات معیشتی استقبال گرمی از این جشنواره داشتند. امیدوارم که به زودی مشکلات این کشور حل شود تا مردم با آسودگی زندگی کنند.

لازم به ذکر است جشنواره فلم «دید نو» توسط رادیو تلویزیون ملی افغانستان و چهار انجمن سینمایی به مدت 4 روز در دو سینمای فعال شهر کابل برگزار شد و فلم ها به صورت رایگان برای مردم به نمایش در آمد.

در این جشنواره 37 فلم کوتاه و مستند با مضمون های غالب دینی و اجتماعی ساخته فلم‌سازان افغانستان به نمایش در آمد و جوایزی در بخش‌های «بهترین داستان»، «بهترین کارگردانی» و «بهترین مستند» به آثار برگزیده اهدا شد.

علاقه مندان برای مشاهده مکمل این گفت و گو می توانند به وبسایت آی فیلم 2 بخش گزارش های «نگاه آی فیلم» مراجعه کنند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر