نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
856
-
الف
+

اختتامیه جشنواره فلم‌ «دید نو» افغانستان با معرفی نفرات برتر برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره فلم کوتاه داستانی و مستند «دید نو» افغانستان با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، در مراسم اختتامیه جشنواره فلم «دید نو» که با حضور شماری از مسئولان نهادهای فرهنگی و هنرمندان سینمای افغانستان، در سینما «آریانا» کابل برگزار شد، حائزین مقام های برتر معرفی شدند.

جشنواره دید نو

اسامی برگزیدگان نهایی هیات داوران جشنواره «دید نو» به شرح زیر است:

در بخش «بهترین کارگردانی»؛ «محمد یعقوب امینی» با فلم «باغچه چوبی»، «عبدالصبور رسولی» با فلم «لیلا» و «محمد فرامز» با فلم «خدیجه» مقام های اول تا سوم این بخش را کسب کردند.

در بخش «بهترین داستان»؛ به ترتیب «عاطفه نوری» برای فلم «مرداب لاله»، «نازیلا سدید» با فلم «ملا آپه» و «نذیر قاضی زاده» برای فلم «عذاب وجدان» مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

در بخش «بهترین مستند»؛ «احمد مختار نجفی» برای فلم «فرشتگان سلامتی»، «سید اردیس برهانی» با فلم «توخار بهشت رود های خروشان» و «محمد امین ایماق» با فلم «قومندان مستقیم» رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

 گفتنی است جایزه ویژه هیات داوران نیز به «احمد عارف نوری» برای فلم «صبور و تمنا» اهدا شد.

«عبدالباسط لبیب» رئیس کمیته برگزاری جشنواره «دید نو» را برعهده داشت و «ابراهیم احمدی بامیانی»، «رکن الدین سروری»، «صدام دلاور» و «محمد ظریف درویش»  نیز از اعضای هیات داوری این جشنواره بودند.

در این جشنواره که به مدت چهار روز برگزار شد؛ 37 فلم کوتاه و مستند با مضمون های غالب دینی و اجتماعی ساخته فلم‌سازان افغانستان به نمایش درآمد و جوایزی در بخش‌های «بهترین داستان»، «بهترین کارگردانی» و «بهترین مستند» به آثار برگزیده اهدا شد.

بیشتر بخوانید:

اکران 37 فلم کوتاه و مستند در جشنواره فلم «دید نو» افغانستان

م ا 

نظر شما
ارسال نظر