نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
946
-
الف
+

گشایش نمایشگاه «سماع قلم» در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات+تصاویر

نمایشگاه «سماع قلم» به منظور انعکاس فرهنگ حماسه ای عاشورا به مدت سه روز در هرات دایر شد.

به گزارش آی فیلم 2، نمایشگاه نقاشی عاشورایی با عنوان «سماع قلم» به منظور انعکاس فرهنگ حماسه ای عاشورا صبح روز یکشنبه 30 اسد (مرداد) در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات گشایش یافت.

سماع قلم

در این نمایشگاه آثار نفیس استاد «مهدی حاجی محمدی فریمانی» یکی از خوشنویسان معروف جمهوری اسلامی ایران در بخش خطاطی و گرافیک به نمایش گذاشته شده است.

«مجید خالقی نیا» مسئول بخش فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در یک مصاحبه در این خصوص گفت: در این نمایشگاه 30 اثر که در سبک «کالیگرافی» متعلق به «مهدی حاجی محمدی فریمانی» نقاش سبک کالیگرافی و استاد دانشگاه ایرانی است.

سماع قلم

به گفته وی افغانستان و ایران دارای مشترکات فراوانی در بخش های مختلف هستند و برگزاری چنین نمایشگاه هایی برای تقویت روابط دوستی دو کشور از جایگاه خاصی برخوردار است.

خالقی نیا افزود: به زودی یک دوره آموزشی خوشنویسی از استاد فریمانی در هرات و نمایشگاه خطاط های برتر هرات در ایران برگزار خواهد شد.

در همین  حال اشتراک کنندگان این نمایشگاه از محتوا و پیام مفید این آثار سخن گفتند و عنوان کردند: هنر مرز نمی شناسد و متعلق به تمام مردم است و برگزاری این نمایشگاه می تواند سبب نزدیکی و صمیمیت مردم و هنرمندان دو کشور افغانستان و ایران شود.

«مهدی حاجی محمدی فریمانی» برگزار کننده این نمایشگاه نیز عنوان کرد: هنر باعث شناخت بهتر آئین و مردم دو کشور از یکدیگر خواهد شد؛ هرات در بخش هنر و فرهنگ یک ولایت نیست بلکه یک مکتب است که در سطح منطقه از جایگاه خاصی برخوردار است.

نمایشگاه سماع قلم

به نقل از رادیو دری، این نمایشگاه به مدت سه روز در نوبت های صبح و بعد از ظهر در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درهرات برای بازدید عموم باز است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر