نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2524
-
الف
+

«اکبر سلطانعلی» چگونه بازیگر سریال «مختارنامه» شد؟

«اکبر سلطانعلی» بازیگر نقش رستم «مختارنامه» در یک مصاحبه از تجربیات حضورش در این سریال گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «اکبر سلطانعلی»، بازیگر و خواننده قطعه «برخیز که شور محشر آمد» در سریال «مختارنامه» با حضور در یک برنامه تلویزیونی از تجربیات حضورش در این سریال گفت.

این هنرمند ایرانی درباره نحوه ورودش به جمع بازیگران سریال «مختارنامه» عنوان کرد: من بازیگر تیاتر بودم و تجربه بازیگری در 2 شبکه محلی را داشتم؛ همچنین یکی دو کار در زمینه مستند هم انجام داده بودم و در نهایت از سوی «داوود میرباقری» برای ایفای نقش «رستم» غلام «شمر» در سریال «مختارنامه» دعوت شدم. 

سلطانعلی درباره تجربه بازی اش در سریال «مختارنامه» گفت: تا آنجایی که در توانم بود، این کار را به دوش گرفتم و در این نقش پیش رفتم. کرکتر من هم تنها طنز تلخ کار و نقشی دو پهلو بود.

اکبر سلطانعلی

بازیگر سریال «یلدا» درباره تجربه همکاری با «داوود میرباقری» اظهار کرد: وی در کار بسیار آدم سخت‌گیری هستند. یعنی اگر دیالوگ ها را دقیق مطابق فلمنامه نمی گفتیم، باید از اول نقش را بازی کرد. 

بازیگر سریال «مختارنامه» درباره نقش‌آفرینی خود در این اثر گفت: بازیگری با زندگی فرق ندارد. اگر شما بخواهید در یک نقش زندگی کنید، به دل‌ها می‌نشینی و کار خوب از آب در می‌آید. اما اگر بخواهید آن نقش را بازی کنید، کار خوبی در نمی‌آید. 

خواننده قطعه «برخیز که شور محشر آمد» درباره تجربه آوازخوانی خود افزود: از خردسنی هم با ساز و هم بدون ساز می‌خواندم و بی‌نهایت به صدای دو تار خراسان علاقه داشتم. وقتی برای اولین بار دو تار را دیدم، از روی آن ساختم و وقتی چند تا ساختم، بالاخره یکی از آنها صدا داد. الان هم ساز می‌سازم و نوازنده دوتار شدم.

وی افزود: همچنین تدریس دو تار و آواز فولکلور را انجام می دهم و به واسطه همین خواندن، پایم به خانه موسیقی ایران کشیده شد و به عنوان خواننده در جشنواره‌های ملی اشتراک کردم.

این هنرمند ایرانی درباره خواندن تیتراژ سریال «مختارنامه» توضیح داد: وقتی که  میرباقری بعد از ضبط کل سریال، به من گفت بروم استودیو، متعجب شدم! به من گفت شعر «برخیز که شور محشر آمد» را به سبک و سیاق خودت بخوان شعر هم نوشته خودش بود.

«اکبر سلطانعلی» در این خصوص افزود: آقای میرباقری گفت که این شعر را گروه کُر خوانده است اما از من خواست به سبک گمنامی آن را دوباره بخوانم. شعر را در یکی از دستگاه‌های دشتی جنوبی اجرا کردم که مورد استقبال قرار گرفت و همان نشر شد که این از عنایات خداوند است و این، دستمزد حضرت آقا اباعبدالله الحسین (ع) است چون من حدود 40 سال است که خادم حضرت سیدالشهداء هستم.

سلطانعلی در خصوص استقبال مخاطبان از تیتراژ سریال «مختارنامه» بیان کرد: من موسیقی تیتراژ را نشنیده بودم تا زمانی که برای همه مردم ایران نشر شد و استقبال بسیاری از این کار شد؛ به من اطلاع دادند که هزاران پیام برای صداوسیما آمده که این کیست؟ و این موضوع برایم بسیار ارزش داشت. در خیلی از هیات‌های عزاداری و به ویژه در مشهد دیدم که از این شعر و سبک در نوحه خوانی ها استفاده کردند.

«اکبر سلطانعلی» متولد 1333 هجری خورشیدی در روستای «خیج» بسطام شاهرود، بازیگر و فعال عرصه موسیقی است. 

گفتنی است این بازیگر ایرانی در سریال های «یلدا»، «شاهگوش» و «پرده نشین» هم ایفای نقش داشته است.

م ا

نظر شما
ارسال نظر