نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1284
-
الف
+

ساخت فلم «نامیرا» با موضوع قیام امام حسین (ع)

«داوود میرباقری» از نگارش فلمنامه فلم «نامیرا» با موضوع قیام امام حسین (ع) خبر داد.

به گزارش آی فیلم2، «محسن علی اکبری» تهیه‌‌کننده سینمای ایران از همکاری «داوود میرباقری» نویسنده و کارگردان امام سریال های «امام علی (ع)» و «مختارنامه» برای نگارش فلمنامه فلم سینمایی «نامیرا» به کارگردانی «شهریار بحرانی» با موضوع قیام امام حسین (ع) خبر داد.

او در خصوص تولید این فلم اقتباسی از رمان «نامیرا» بیان کرد: این رمان تا به حال 36 بار تجدید چاپ شده و جزو رمان‌های پرفروش و پرمخاطب ایران است.

تهیه‌کننده «مریم مقدس» در ادامه بیان کرد: رمان «نامیرا» داستانی دقیق با استنادات مهم و محکم از واقعه کربلا است که نتیجه تحقیقات مفصل «صادق کرمیار» از این واقعه تاریخی است. این جزئیات باعث شده تا این رمان قابلیت ساخت یک فلم سینمایی حرفوی و فاخر را پیدا کند.

وی افزود: داستان این رمان از زمان حرکت امام حسین علیه السلام از مدینه به سوی کوفه آغاز می‌شود. در این مسیر افرادی طبق مستندات تاریخی به کاروان آن حضرت می‌پیوندند که تأثیراتی که آنها از امام می‌گیرند جالب و خواندنی است.

علی اکبری با اشاره به سوابق درخشان «شهریار بحرانی» مانند فلم‌های مریم مقدس (س)، مُلک سلیمان نبی (ع) و فلم‌های دفاع مقدس بیان کرد: این فلم سینمایی توسط این کارگردان با سابقه و متبحر سینمای ایران ساخته می‌شود. تجربه خوب او در ساخت فلم‌های تاریخی نقطه درخشانی در تولید این اثر خواهد بود.

این تهیه‌کننده با سابقه سینمای ایران درباره نگارش فلمنامه این اثر خبر داد: بازنویسی این فلمنامه توسط استاد «داوود میرباقری» انجام می‌شود. باوجودی که این کارگردان و نویسنده بزرگ سینمای ایران در حال حاضر درگیر پروژه ساخت سریال فاخر تاریخی «سلمان فارسی» هستند، اما به‌خاطر عشق و علاقه‌ای که به امام حسین (ع) دارند، تصمیم گرفتند که نویسندگی کار را از ابتدا تا انتها انجام دهند.

علی اکبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره زمان تولید این فلم گفت: در اواسط ماه ثور (فروردین) مسیر تولید این فلم را آغاز کردیم و مجوز ساخت را دریافت کردیم.امیدواریم با طی شدن مراحل نگارش فلمنامه، بتوانیم اوایل ماه میزان (مهر) سال جاری کار پیش تولید را آغاز کنیم.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر