نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1135
-
الف
+

کارنامه هنری زنده یاد «مسعود ولد بیگی» در برنامه «خارج از کادر» بررسی شد

زنده یاد «مسعود ولد بیگی»، چهره پرداز و بازیگر فقید ایرانی در برنامه ضبط شده «خارج از کادر» از زندگی حرفوی خود گفت.

به گزارش آی فیلم 2، برنامه «خارج از کادر» با حضور زنده یاد «مسعود ولدبیگی» بازیگر و چهره پرداز ایرانی شام روز گذشته 12 اسد (مرداد) از آی فیلم۲ نشر شد.

«مسعود ولدبیگیان» متولد 6 سنبله (شهریور) 1314 کرمانشاه است که اصول گریم را در جامعه باربد آموزش دید و به سرعت جذب سینما شد. وی در تلویزیون در سریال هایی مانند «سربداران»، «روزی روزگاری»، «کوچک جنگلی» و ... چهره های تاریخی را طراحی کرد.

شروع فعالیت حرفوی «مسعود ولدبیگی» سال 1354 در سریال «آتش بدون دود» به کارگردانی «نادر ابراهیمی» بود.

این هنرمند ایرانی در سریال «روزگار قریب» به عنوان طرح و چهره پرداز تنها در بخش های ابتدایی کار حضور داشته است و نیز در فصل اول سریال «ستایش» در نقش داکتر «یوسف ملکی»، وکیل «حشمت فردوس» بازی کرده است.

گفتنی است «مسعود ولدبیگی» و «عبدالله اسکندری» طراحان چهره پردازی سریال «مختارنامه» بوده اند.

همچنین زنده یاد ولدبیگی در سریال مختارنامه در نقش «نَجدَة بن عامر» سردسته خوارج مکه هم ایفای نقش کرده است.

از جوایز و افتخارات این هنرمند ایرانی می توان به دریافت تندیس زرین بهترین چهره پردازی برای فلم «زشت و زیبا» در دوره سوم جشن بزرگ سینمای ایران در سال 1382؛ دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی برای فلم  «زشت و زیبا» در دوره هفدهم جشنواره فیلم فجر در سال 1377، دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی برای فلم «از کرخه تا راین» در دوره یازدهم جشنواره فیلم فجر سال 1371و نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی برای فلم «پرده آخر» دوره نهم جشنواره فیلم فجر در  سال 1369 اشاره کرد.

وی چهره پردازی فلم های «زن بدلی»، «دنیا»، «نغمه»، «دوئل»، «بی همتا»، «قرمز»، «سلطان»، «حادثه در کندوان»، «مجازات»، «از کرخه تا راین» و «کمال الملک» را برعهده داشه است.

«مسعود ولدبیگی» روز سه شنبه 21 ثور (اردیبهشت) 1400 بر اثر ایست قلبی به عمر 86 سالگی درگذشت.

گفتنی است برنامه «خارج از کادر» با حضور چهره های سرشناس و موثر تلویزیون و سینمای ایران هر چهارشنبه ساعت 21:30 به وقت تهران و کابل و 22:00 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین