نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1288
-
الف
+

استقبال گردشگران از نمایشگاه آثار 20 کشور جهان در کاخ گلستان

نمایشگاه آثار فرهنگی کمتر دیده شده از20 کشور جهان از جمله «افغانستان» در« کاخ گلستان» با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شد.

به گزارش آی فیلم 2، نمایشگاه «گلستان از دریچه ملل» که به مناسبت هفته میراث فرهنگی در عمارت چادر خانه «کاخ گلستان» به مدت دو ماه دایر بود مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

«آفرین امامی» مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با اشاره به استقبال گردشگران از نمایشگاه ملل که در آن آثار ۲۰ کشور جهان به نمایش درآمده بود گفت: «نمایشگاه گلستان از دریچه ملل در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با نمایش آثار کمتر دیده شده از گنجینه این مجموعه جهانی که دربرگیرنده آثار کشورهای مختلف جهان بود، دو ماه پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران بود.

کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزود: «این آثار شامل مدال‌های اهدایی پادشاهان دنیا به سران ایران، اسلحه، تیر و کمان، ظروف و چینی، ماشین تحریر، تابلو، کمره عکاسی و آثار دیگری است که از ایران نیز یک قطعه فرش لچک ترنج اصفهان از دوره قاجار به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین قدیمی‌ترین ماشین تحریر فارسی، کمره عکاسی ناصرالدین شاه، منوی غذای مظفرالدین شاه و یک آلبوم از رجال سیاسی دوره قاجار در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

امامی ادامه داد: این نمایشگاه دربرگیرنده آثار کمتر دیده شده کشورهای فرانسه، ایتالیا، هلند، اتریش، مصر، چین، عربستان، لبنان، عثمانی، ارمنستان، هند، سودان، رومانی، آلمان، واتیکان، افغانستان، مغولستان، روسیه و در نهایت از ایران است که با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شد.

م ا

نظر شما
ارسال نظر