نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1821
-
الف
+

برگزاری همایش بین المللی «هزاره شیخ جام» با حضور مهمانان خارجی در ایران

همایش بین المللی «هزاره شیخ جام» با حضور مهمانان خارجی در تاریخ ۲۲ سرطان (تیر) توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2، همایش بین المللی «هزاره شیخ جام» ویژه بزرگداشت «شیخ احمد جام» عارف بزرگ و نامدار ایرانی در  تربت جام خراسان رضوی برگزار می شود.

در این همایش دو روزه که از امروز 22 سرطان(تیر) 1401 آغاز می شود، صاحب نظران و عرفان پژوهان ایرانی و خارجی با ارائه مقالات و سخنرانی های خود، اندیشه ها و مکتب عرفانی شیخ احمد جام را بررسی می کنند.

شیخ احمد جام

تاثیر آموزه‌های قرآن و حدیث در آثار شیخ جام، تاثیر اندیشه‌های شیخ جام در آسیای مرکزی و شبه قاره هند، سیمای شیخ جام در آثار و مقامات، پارسی نویسی شیخ جام و چشم انداز‌های نثر وی، نسخه شناسی آثار شیخ جام، بررسی و تحلیل اشعار شیخ جام، آثار خانقاهی و خاندانی شیخ جام در طول تاریخ و جایگاه مجموعه معماری آرامگاهی شیخ جام در معماری عرفانی از محورهای این همایش است.

به گفته «علیرضا قیامتی» دبیر اجرایی این همایش، 156 مقاله به دبیرخانه همایش شیخ جام ارسال شده است که از این تعداد  50 مقاله به چاپ خواهد رسید.

 قیامتی افزود: مهمانان خارجی از کشور‌های بنگلادش، هند، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، ترکیه، سوییس، پاکستان و عراق نیز در این همایش حضور خواهند داشت.

«شیخ احمدجام» از عرفای بزرگ قرن پنجم و ششم و مولف 14 جلد کتاب است.

م ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر