نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1337
-
الف
+

بررسی کارنامه هنری بازیگر سریال «سمندون» در خارج از کادر این هفته آی فیلم2

زنده یاد «داریوش اسد زاده »، بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران امشب در برنامه ضبط شده «خارج از کادر» از زندگی حرفوی خود خواهد گفت.

به گزارش آی فیلم 2، برنامه «خارج از کادر» با حضور زنده یاد «داریوش اسد زاده» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران امشب 22سرطان (تیر) از آی فیلم۲ نشر خواهد شد.

«داریوش اسدزاده» زاده‌ 1 قوس (آذر) سال 1302 در کرمانشاه است.  

اسدزاده، پس از پایان دوره‌ لیسه (دبیرستان)، وارد هنرستان هنرپیشگی شد و رشته‌ هنر، بازیگری تیاتر را دنبال کرد.

وی فعاليت حرفوی خود را در تیاتر تهران آغاز کرد و از طرف مركز هنرهای ملی به جشنواره‌ی تیاتر پاريس اعزام شد و بعد از مراجعت، به كارگردانی تیاتر مصروف شد. 

زنده یاد اسد زاده در سال 1346 بنا به دعوت يكی از استوديوهايی فلمبرداری، عازم مينیاپولیس امريكا شد و به عنوان بازیگر و نویسنده در فلم «در آمريكا اتفاق افتاد» حضور یافت.

در سال 1355 به تشویق پروفسور دیویدسن جهت مطالعه و پژوهش در امور تیاتر به امریکا رفت و در سال 1365 به وطن بازگشت و در سينما و تلويزيون ايران مشغول به کار شد. 

این بازیگر پیشکسوت تیاتر، تلویزیون و سینما، بیش از 70 سال در عرصه‌ی هنر فعالیت داشت و در فلم‌هایی چون «همسر» (1372)، «بوی کافور، عطر یاس» (1378)، «این ترانه عاشقانه نیست» (1384)، «جعبه‌ موسیقی» (1386)، «قلاده‎ های طلا» (1390)، «ساکن کلبه‌ چوبی» (1391)، «سلام پدربزرگ» (1393)، «یتیم ‎خانه‎ ایران» (1393) و سریال های «خانه سبز»، «سمندون»، «آژانس دوستی»،«رانت خوار کوچک»، «یک وجب خاک»، «روزگار جوانی»، «گشت ویژه»، «هوش سیاه»، «چمدان»، «مهمانان ویژه»، «سی و نه هفته» و «درد سرهای عظیم ۲» به نقش‌آفرینی پرداخته ‌‎است.

از ديگر فعاليت های این هنرمند پیشکسوت ایرانی می توان به رياست انجمن بازيگران سينماي ايران، چندین دوره عضویت داوران خانه‌ سينما، تدریس و پژوهش و تألیف کتاب اشاره كرد.

او همچنين رياست هيأت ‎مديره‎ مؤسسه‌ فرهنگی هنری «كيميا» را به عهده داشته و در سال 1391 نشان درجه‎ یک هنری را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

لازم به ذکر است این هنرمند ایرانی در 3 سنبله (شهریور) ماه سال 1398 در منزل و به عمر 96 سالگی درگذشت.

گفتنی است برنامه ضبطی «خارج از کادر» با حضور مرحوم «داریوش اسد زاده» امشب 22سرطان (تیر) 1401 ساعت 21:30 به وقت تهران و کابل و 22:00 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر