نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3112
-
الف
+

درخشش فلم ایرانی «تابستان با امید» در جشنواره فلم «کارلووی واری» چک

فلم ایرانی «تابستان با امید» در پنجاه و ششمین دوره جشنواره کارلووی واری، برنده جایزه گوی بلورین شد.

 به گزارش آی فیلم 2 ، جشنواره فلم کارلووی واری شام روز گذشته پس از ۹ روز نمایش و رقابت حدود 170 فلم، در سالن بزرگ ترمال جمهوری چک مراسم اختتامیه خود را با معرفی برندگان برگزار کرد.

به نقل از ورایتی، در جریان مراسم اختتامیه جشنواره فلم کارلووی واری، فلم «تابستان با امید» با هنرنمایی «لیلی رشیدی» بانوی بازیگر ایرانی در پنجاه و ششمین دوره این جشنواره، برنده جایزه گوی بلورین شد.

این فلم ساخته صدف فروغی، داستان شناگر نوجوانی را روایت می‌کند که در حال تمرین سخت است تا یک رقابت شنای پرخطر در اقیانوس را پشت سر بگذارد.

«لیلی رشیدی» در این فلم که جایزه ۲۵ هزار دالری جشنواره را از آن خود کرده در کنار بازیگرانی چون مهدی قربانی، علیرضا کمالی و بنیامین پیروانی نقش آفرینی کرده است.

«تابستان با امید» دومین فلم بلند فروغی فلمساز ایرانی-کانادایی است. وی سال ۲۰۱۷ درام نوجوانانه دیگری با نام «آوا» ساخته بود.

جشنواره کارلووی واری که به عنوان مهم‌ترین جشنواره اروپای مرکزی شناخته می‌شود، دارای دو بخش رقابتی و غیررقابتی است و جایزه اصلی آن گوی بلورین نام دارد.

سینمای ایران آخرین بار در سال ۱۳۹۱ با فلم «پله آخر» در بخش رقابتی اصلی جشنواره کارلووی واری حضور پیدا کرده بود و توانست گوی بلورین بهترین بازیگر زن و جایزه بهترین فلم فیپرشی را کسب کند.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر