نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1417
-
الف
+

تهیه کننده سریال «مریم مقدس»: ایران باید با کشورهای همسایه فلم مشترک تولید کند

«محسن علی اکبری» تهیه کننده تلویزیون و سینما می گوید: ایران باید با کشورهایی که اشتراکات فرهنگی دارد فلم مشترک بسازد.

به گزارش آی فیلم 2، «محسن علی اکبری» تهیه کننده تلویزیون و سینمای ایران در یک مصاحبه پیرامون تولید آثار مشترک سینمایی با کشور های همسایه که دارای قرابت فرهنگی و تاریخی مشترک با کشور ایران هستند، سخن گفت.

این تهیه کننده ایرانی ابراز داشت: بعضی از فلمسازان ایرانی با کشورهای اروپایی اثر مشترک تولید می کنند در صورتی که هیچ اشتراک فرهنگی، دینی، تاریخی و یا زبان بین ایران با آن کشورها وجود ندارد.

گفتنی است دو روز پیش، تفاهمنامه های ساخت تولید محصول مشترک بین سازمان سینمایی ایران با مسئولین سینمایی کشور عراق منعقد شد. همچنین در چتر سینمای ایران در کن برای جهانی شدن سینمای ایران صحبت هایی صورت گرفت.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبری معتقد است در تولید مشترک، هر دو کشور باید به یک میزان مشارکت داشته باشند، اینگونه نباشد که ایران بازیگران، عوامل تخصصی و هزینه های لازم را تامین کند و فقط فلمبرداری در کشور دیگر انجام شود. باید جزئیات تفاهمنامه ها تشریح گردد.

به گفته او ایران با کشورهای همسایه همانند افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق و... اشتراکات فرهنگی، زبان و دینی دارد و می تواند برای تولید اثر سینمایی مشترک اقدام کند اما با کشورهای اروپایی و یا امریکا اشتراکاتی ندارد بنابراین ساخت اثر مشترک با این کشورها هم بی معنی است.

گفتنی است «محسن علی اکبری» تهیه کنندگی سریال های «مریم مقدس»، «اصحاب کهف»، «نردبام آسمان» و فلم های «ایوب پیامبر» و «استرداد» را بر عهده داشته است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر