نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1319
-
الف
+

«محمد کاظم کاظمی»: حضور ناشران افغانستانی در نمایشگاه کتاب تهران یک فرصت است

«محمدکاظم کاظمی» شاعر و پژوهشگر مطرح افغانستانی در یک مصاحبه از اهمیت حضور ناشران افغانستانی در نمایشگاه کتاب تهران گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «محمدکاظم کاظمی» شاعر و پژوهشگر افغانستانی معتقد است که حضور ناشران افغانستانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به دانشجویان و محققان ایرانی این فرصت را می‌دهد که به منایع خوبی دسترسی داشته باشند.

«کاظمی» شاعر و پژوهشگر نام آشنای افغانستانی، درباره اهمیت حضور این ناشران در نمایشگاه کتاب تهران گفته است: در سال‌های قدیم داد و ستد کتاب بین ایران و افغانستان همواره یک طرفه بود، یعنی اغلب مردم افغانستان از کتاب‌های ایرانی استفاده کرده اند، ولی در ایران کمتر کتاب‌های چاپ افغانستان یا کتاب‌های تألیف شده و منتشر شده این کشور مطرح می‌شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل خیلی از دوستان ایرانی که علاقه‌مند به کتاب‌های افغانستانی بوده اند به آن‌ها دسترسی نداشته اند، درحالی که همیشه این تقاضا وجود داشته است. از همان ابتدای حضور ناشران افغانستانی در نمایشگاه کتاب، پنجره خوبی برای دسترسی دوستان ایرانی به کتاب‌های افغانستانی باز شد. این اتفاق به علاقه‌مندان ایرانی این فرصت را می‌دهد تا به این منابع دسترسی داشته باشند و درباره نویسندگان، شاعران، تاریخ و موضوع‌های دیگر کشور همسایه خود اطلاعات دقیق تری داشته باشند.

کاظمی تاکید کرد: این خیلی ارزشمند است. ما کتاب های بسیاری می‌بینیم که دوستان ایرانی به آنها علاقه‌مند هستند، دانشجویانی هستند که علاقه‌مند تحقیق در شعر شاعران افغانستانی هستند. می خواهند درباره ادبیات داستانی افغانستان تحقیق کنند ولی منبع مناسبی ندارند و حتی چندین مرتبه بنده کتابهای شخصی ام را کپی گرفته‌ام و به شهرهای مختلف ایران فرستاده‌ام تا محققان از آن ها استفاده کنند.

لازم به ذکر است، سال روان نیز افغانستان در کنار دیگر کشورها با داشتن نزدیک به 10 غرفه حضور پررنگی در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران داشت.

نمایشگاه کتاب تهران

در این دوره انتشارات مطرح از کشور افغانستان چون «عرفان»، «تاک»، «آمو»، «صبح امید»، «سعیدی»، «امیدی خراسان»، «انتشارات احراری»، «نشر زریاب»، «کودکانه»، «واژه» و «امیری» کتاب‌های خود را در معرض عموم به نمایش گذاشتند. 

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین