نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2194
-
الف
+

«ابوالفضل پورعرب» با «چند میگیری گریه کنی2» به سینماها باز می گردد

«ابوالفضل پورعرب» با یک فلم جدید به سینماها باز می گردد.

به گزارش آی فیلم 2، «ابوالفضل پورعرب» بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ایران پس از مدت‌ها با فلمی جدید به سینماها باز می گردد.

فلم «چند میگیری گریه کنی2» به کارگردانی «علی توکل نیا» و نویسندگی «رحیم بهبودی‌فر» محصول سال ۱۳۹۸ است. این فلم ادامه «چند می‌گیری گریه کنی» می باشد که در سال ۱۳۸۵ اکران شده‌است.

ابوالفضل پورعرب، حامد آهنگی، محیا دهقانی، اشپیتیم آرفی، عباس جمشیدی‌فر، حمید لولایی، اسدالله یکتا، مهران رجبی، گیتی معینی و پیمان یونسی از جمله بازیگران این فلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فلم آمده است: بهرام، پسر شایسته پس از سی‌سال دوری از امریکا برای گرفتن ارث پدری به ایران می‌آید غافل از اینکه برای به‌دست آوردن میراث پدرش، طبق وصیت خط پدرش می‌بایست هفت مراسم عزا برای هفت خانواده بی‌بضاعت بگیرد و خودش هم در این مراسم حضور تاثیرگذار داشته باشد.

گفتنی است نسخه اول این فلم از بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ایران جایزه کسب کرده است و شماره دوم آن از امروز چهارشنبه ۲۸ ثور(اردیبهشت) در سینماهای ایران اکران می شود.

«ابوالفضل پورعرب» زاده‌ 2 سرطان(تیر) 1340 هجری خورشیدی در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تیاتر از دانشسرای هنر است.

پورعرب فعالیت در تیاتر را از سال ۱۳۵۹ و با بازی در نمایش‌های مختلف آغاز کرد و در سال 1362 با ایفای نقشی کوتاه در فلم «زخمه» به سینما وارد شد.

فلم سینمایی «عروس» (1369)، نقطه‌ عطفی در کارنامه‌ی هنری پورعرب به شمار می‌آید. وی با بازی در این فلم موفق شد عنوان بهترین بازیگر مرد در جشنواره‌ بین‌المللی فلم پیونگ‌یانگ را از آن خود کند.

از دیگر افتخارات این هنرمند می‌توان به دریافت جایزه‌ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای ایفای نقش در فلم «مردی شبیه باران» (1375) از پانزدهمین جشنواره‌ فلم فجر اشاره کرد.

وی با سریال «تنهاترین سردار» به کارگردانی «مهدی فخیم زاده» که تولید سال 1376 است، وارد قاب تلویزیون شد و در دهه 80 در سریال های بسیاری ایفای نقش نمود.

پورعرب در سال 1385 در سریال «زیرزمین» به کارگردانی «علیرضا افخمی» حضور یافت.

وی در این سریال که از سریال های ماندگار مناسبتی ماه رمضان است نقش «کامبیز کلانی» را بر عهده داشت.

در کارنامه‌ هنری وی علاوه بر بازیگری، کارگردانی تئاتر و دستیار‌ی کارگردان نیز به چشم می‌خورد. ایفای نقش در سریال‌هایی چون «مسافر» (۱۳۷۹)، «همراز» (۱۳۸۱)، «عروس» (1382)، «تاغروب» (1384)، «انتهای جاده» (1386)، «آخرین سرقت» (1388)، «وضعیت سفید» (1390)، «روزهای بی قراری» (1395) و «شرم» (1399) و فلم هایی نظیر «آواز تهران» (1370)، «نرگس» (1370)، «چهره» (1374)، «غریبانه» (1376)، «مردی از جنس بلور» (1377)، «دست‌های آلوده» (1378)، «چند می‌گیری گریه کنی» (1384) «مجنون لیلی» (1386) و ... از جمله فعالیت‌های هنری ابوالفضل پورعرب است.

گفتنی است سریال های «زیرزمین»، «وضعیت سفید» و «روزهای بی قراری» با نقش آفرینی ابوالفضل پورعرب پیش تر از شبکه آی فیلم2 نشر شده است.

بیشتر بخوانید:

غیبت موجه «ابوالفضل پورعرب» در سینما

اولویت های «ابوالفضل پورعرب» برای انتخاب یک نقش

با «ابوالفضل پورعرب» بازیگر سریال «زیرزمین» بیشتر آشنا شوید+تصاویر

دانلود سریال «زیرزمین»

دانلود سریال «وضعیت سفید»

دانلود سریال «روزهای بی قراری»

ع ا 

نظر شما
ارسال نظر