نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1150
-
الف
+

«حمید سخی زاده»: برگزاری مسابقه «نواهنگ» در حفظ موسیقی افغانستان نقش به سزایی دارد

در این ویدیو پیام «حمید سخی زاده» آوازخوان جوان افغانستانی در مراسم اختتامیه مسابقه «نواهنگ» را مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «حمید سخی زاده» آوازخوان جوان افغانستانی با ارسال یک پیام ویدیویی از عوامل برگزاری مسابقه «نواهنگ» قدردانی کرد.

سخی زاده در خصوص برگزاری یک مسابقه استعدادیابی برای آوازخوان های افغانستانی مهاجر در ایران عنوان کرد: جای دارد به عنوان یک هنرمند افغانستانی از شبکه آی فیلم 2سپاسگزاری کنم که ابتکار و مسئولیت تولید برنامه ای به نام «نواهنگ» را بر عهده گرفت.

وی افزود: برگزاری این مسابقه استعدادیابی بی شک در حفظ و گسترش هنر موسیقی افغانستان نقش به سزایی دارد و تاریخ این کار را فراموش نخواهد کرد.

سخی زاده متولد سال 1989 میلادی در کابل است که اکنون در کشور ناروی زندگی می کند و در سبک موسیقی محلی هزارگی فعالیت دارد.

وی به مدت 4 سال برای نواختن دمبوره شالگردی کرد و در کانسرت های مختلفی در کشور های ایران، پاکستان، کویت، کوریا، استرالیا و ترکیه آوازخوانی و نوازندگی کرد.

لازم به ذکر است «نواهنگ» عنوان مسابقه بزرگ آوازخوانی است که توسط شبکه آی فیلم2 برای هنرمندان با استعداد افغانستانی مقیم ایران، در دو فصل برگزار شد.

در فصل دوم مسابقه نواهنگ از بین 400 اشتراک کننده تعداد  100 تن انتخاب شدند که از میان آن ها با انتخاب 30 استعداد برتر آوازخوانی، مسابقه نواهنگ وارد مرحله حضوری شد که در نهایت 10 تن به مرحله رقابت اصلی و تلویزیونی وارد شدند.

با حذف هفت تن از ده بهترین مسابقه نواهنگ، در مرحله فینال این مسابقه، سه هنرمند برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند و به ترتیب «داوین نیکزاد» مقام اول، «علی عمر» مقام دوم،  «محمدرضا قربانی» رتبه سوم را کسب کردند و همچنین «احمد مختار نیکیار» با کسب بیشترین آراء از سوی مخاطبان مسابقه استعدادیابی «نواهنگ»، ویژه آوازخوان های مهاجر افغانستانی در ایران؛ به عنوان برگزیده مردمی فصل دوم معرفی و در مراسم اختتامیه از وی تقدیر به عمل آمد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر