نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1538
-
الف
+

با هم تماشا کنیم ؛ هنرنمایی «فرهاد ساحل» در اختتامیه مسابقه «نواهنگ»

در این ویدیو اجرای قوالی «الله هو» با صدای «فرهاد ساحل» را در مراسم اختتامیه مسابقه نواهنگ تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «فرهاد ساحل» هنرمند افغانستانی و سرپرست گروه نوازندگان مسابقه «نواهنگ» در مراسم اختتامیه  این برنامه حاضر و آهنگ قوالی «الله هو» را اجرا کرد.

این آهنگ قوالی با همراهی «قاسم سید گل» کیبورد نواز گروه، «مرتضی خالقی» نوازننده پیانو، «محمد عتیق امینی» رباب نواز و در نهایت «محمد رفیع حضرتی» تبله نواز اجرا شد.

قوالی یکی از گونه‌های مرتبط با موسیقی عرفانی است که شامل گونه های مختلف از جمله حمد و ستایش پرودگار، مدح پیامبر اسلام (ص) و ...می باشد و در کشورهایی چون «هند»، «پاکستان» و «افغانستان» رواج دارد. 

اثر به سزایی دارد. 

«نواهنگ» عنوان مسابقه بزرگ آوازخوانی است که توسط شبکه آی فیلم2 برای آوازخوان های با استعداد افغانستانی مقیم ایران، در دو فصل برگزار شد.

در فصل دوم مسابقه نواهنگ از بین 400 اشتراک کننده تعداد  100 تن انتخاب شدند که از میان آن ها با انتخاب 30 استعداد برتر آوازخوانی، مسابقه نواهنگ وارد مرحله حضوری شد که در نهایت 10 تن به مرحله رقابت اصلی و تلویزیونی وارد شدند.

با حذف هفت تن از ده بهترین مسابقه نواهنگ، در مرحله فینال این مسابقه، سه هنرمند برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند و به ترتیب «داوین نیکزاد» مقام اول، «علی عمر» مقام دوم،  «محمدرضا قربانی» رتبه سوم را کسب کردند و همچنین «احمد مختار نیکیار» با کسب بیشترین آراء از سوی مخاطبان مسابقه استعدادیابی «نواهنگ»، ویژه آوازخوان های مهاجر افغانستانی در ایران؛ به عنوان برگزیده مردمی فصل دوم معرفی و در مراسم اختتامیه از وی تقدیر به عمل آمد.

در ویدیو فوق آهنگ «الله هو» را با صدای «فرهاد ساحل» در اختتامیه فصل دوم مسابقه «نواهنگ» تماشا می کنید.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر